Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor soort wielren pedaal is dit?

Ik heb een diets gekocht met deze pedaaltjes er op. Nu vroeg ik me af wat voor soort pedaal dit is.

Toegevoegd na 45 seconden:
*fiets

Toegevoegd na 1 uur:
Er zijn verschillende kliksystemen, maar ik kan er niet achter komen welk kliksysteem dit is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
999
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je. Ik heb mijn vraag niet duidelijk gesteld vrees ik. Ik snap dat je er schoentjes op vast kan klikken. Je hebt alleen verschillende kliksystemen en ik kan er niet achter komen welk kliksysteem dit is.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Dit is volgens mij voor het kliksysteem, Hier passen speciale schoenen in die hier in vast klikken. Dit is zodat je schoen niet van de trapper af glijd tijdens het fietsen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Precies, die zitten ook op mijn racefiets.
Plus.
Het is even wennen, want als je het vergeet bij plotseling remmen ga je tegen de straat. Zijwaards met je schoen wegdraaien en je pedaal is los.
SPD systeem
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is het juiste antwoord. Het gaat hier om het Shimano SPD systeem, dat het meest gebruikt wordt voor mountainbikes en spinbikes.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding