Mag ik vissen op roofvis zonder vispas, wanneer een vriend van mij een vergunning heeft voor 2 hengels, en hij vist er met 1 en ik met 1 ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
2.5K
ronron1212
9 jaar geleden
Nee dat mag niet het is zijn vergunning en niet die van jou.

Antwoorden (2)

Nee dit mag niet,je moet zelf een vispas hebben om te mogen vissen.

Toegevoegd na 3 dagen:
m.i.v. 2015 mag iemand die in het bezit is van een vispas over dat jaar 3 keer een verschillend persoon meenemen als introducé.
Deze toestemming kun je vanaf januari 2015 via www.meevistoestemming.nl aanvragen voor de persoon die een keer mee wil vissen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In de geest van de wet niet, je mag alleen vissen als je een vispas hebt. Echter kan je vriend bij controle zeggen met beide hengels te vissen, alleen jou even de hengel te laten vasthouden. Dit is namelijk niet verboden.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Het mag niet en leidt tot een boete.
Maxxhunter
9 jaar geleden
Waaruit concludeer je dit? Men mag zijn/haar hengel door iemand anders laten vasthouden zolang men er zelf bij staat en het om een eigen hengel gaat. Ik zie niet in waarom dit een boete oplevert.
ronron1212
9 jaar geleden
Ervaring en lezen vergunning. Hoe kom jij aan je bewering
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeker weten dat je een boete krijgt,ook al houdt de ander de hengel maar even vast.