Levert het afvallen resultaat op als ik 5 keer in de week, 2 uur cardio zou doen?

Ik ben 17 jaar oud, 89 kg en 175 cm. In hoeveel tijd zal ik afvallen als ik 5 keer in de week 2 uur cardio in de sportschool zou doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
4.3K
Ivana
9 jaar geleden
5 keer per week is niet gezond. Je lichaam heeft recht op herstel. Bovendien werkt 5 per week niet en 3 maal per week wel. Vraag je trainer hier maar naar, hij zal het beamen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb helaas geen trainer, en als ik die zou hebben zou het voor mij als student heel erg duur uitkomen. +Ze hebben het meestal zo druk dat ze mijn vraag niet volledig beantwoorden.
Ritsuka
9 jaar geleden
maar je kunt wel onbeperkt sporten, dat is natuurlijk wel mooi
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je daadwerkelijk 5 dagen 2 uur gaat sporten hou er dan wel rekening mee dat spiermassa zwaarder weegt dan, vet je zult dus misschien niet afvallen maar wel slanker en gespierder worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zult zeker afvallen. Alleen in het onwaarschijnlijke geval dat je AL je vet in spieren omzet zul je iets zwaarder worden. Bijv. Als je 10 liter vet (9 kg) omzet in 10 liter spieren (10 kg) dan zou je 1 kg zwaarder zijn geworden. Om dat te bereiken zul je veel / lang / hard moeten trainen. Dat kost je op z'n minst, bij 3x een uur per week, minstens een ons vet/keer. Zo verlies je 10 kilo vet in 8 maanden tijd. Tel daarbij op dat spieren in rust meer energie gebruiken dan vet en je zult die 10 kg nog iets eerder kwijt zijn.
Langzaam afvallen is altijd beter dan snel. Je houdt het beter vol en als je het gewicht kwijt bent is het op gewicht blijven veel gemakkelijker.
Ritsuka
9 jaar geleden
je kunt niet zeggen dat vraagsteller af gaat vallen zonder te weten wat hij eet op een dag

Het beste antwoord

Als jij je eten verder gelijk houd en daarbij ga je meer bewegen, dan ga je afvallen, want dan verbruik je meer energie op een dag.
Maar hoeveel dit is, is niet te zeggen.
Vaak gaan mensen (on)bewust wat meer eten 'want ik heb net gesport' en dan overschatten ze wat ze verbrand hebben.

Even een extra vraag, zie jij jezelf de rest van je leven 5x in de week 2 uur spenderen in de sportschool om cardio te doen? Waarom zo vaak en zo lang?
Als je nu 3x in de week 45-60 minuten krachttraining doet in de sportschool (inclusief wat cardio als warming-up en als afronding erna) en daarnaast nog wat hardlopen, fietsen of wandelen, dat lijkt mij een stuk haalbaarder en praktischer qua tijdsindeling. 10 uur sporten per week is wel heel veel hoor, en zoveel cardio doen is niet echt efficiënt voor de vetverbranding, daar went je lichaam snel aan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op je eten letten is het belangrijkste, sporten is ook belangrijk ter ondersteuning en voor je gezondheid en conditie, maar je voeding is de basis.
Ga eens een weekje alles bijhouden (is even vervelend, maar bied veel inzicht).
Hoe laat ga je slapen, hoe laat sta je op, hoe voel je je daarbij, hoe laat eet je ontbijt en wat (gebruik eventueel weegschaal).
Houd al je maaltijden, snacks en drinken bij, samen met de tijd dat je dit nuttigt, en noteer eventueel bijzonderheden als een middagdip.
Vaak kun je een connectie ontdekken (in de middag heb ik een dip, en dan krijg ik zin in suiker. als je dan terugleest zie je bijvoorbeeld dat je om 11.00 voor het laatst gegeten hebt, en dat je dus gewoon honger hebt. Oplossing is dan een gezonde snack invoeren rond 2-3 uur)
Ritsuka
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met sporten verbrand je om en nabij de 300-500 kalorieen per uur. Dat is dus als je het volhoudt gemiddeld 800 calorieen per dag. 1 kilo lichaamsgewicht betekent ongeveer 9000 calorieen, dus als je precies het aantal calorieen eet dat je nodig hebt zonder sport (om en nabij de 2000) , zul je ongeveer elke twee, drie weken een kilo af kunnen vallen. Puur door het sporten. Mits je er niks extra's bij eet - en vooral drinkt, de valkuil van veel sporters.

In de praktijk echter zul je een dergelijk schema niet heel erg lang volhouden (gewoon puur statistisch gezien) en mag je daar snel het dubbele voor rekenen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt in 14 maanden op je ideale gewicht komen door 1 kg per maand af te vallen. Daar heb je geen beweging voor nodig. Je hoeft alleen maar geen junkfood te eten. Dan val je 1 kg per maand af als de rest van je voeding hetzelfde blijft. Zo kom je op een natuurlijke manier op je natuurlijke gewicht. Je bent niet zo zwaar geworden door te weinig te sporten maar door verkeerd te eten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
hoe weet je dat vraagsteller junkfood eet?
hoe weet je dat hij te zwaar is geworden door verkeerd eten?
die informatie lees ik nergens
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van andijvie krijg je geen obesitas.
Ritsuka
9 jaar geleden
Je eet vast wel meer op een dag dan alleen andijvie.
Het gaat om het totaal aantal kcal op een dag (simpel gezegd)
Kijk maar eens naar het Twinkie dieet (niet aan te raden trouwens): http://www.cnn.com/2010/HEALTH/11/08/twinkie.diet.professor/