Kan je een dartpijl door een ruit gooien

Zit hier in de kroeg een beetje te darten, en na een paar biertjes ben je zo scheef als wat maar dus..

Zou je praktisch gezien als je hard genoeg gooit een dartpijl door een ruit kunnen gooien?

Enkel glas, en genoeg kracht.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zelfs met een naald: http://freshgadgets.nl/slow-motion-monnik-gooit-naald-door-glas

Antwoorden (2)

Ja dat kan !

En met gemak ook. Een steentje vliegt al snel door de ruit, dus een zwaardere dartpijl al zeker. Daarnaast wordt ook nog alle massa op één (pijl)punt tegen de raam gedrukt. Dit is een enorme druk waar veel ruiten niet tegen bestand zijn.

De kans dat u na een 'scheve worp' bij uw verzekering langs moet is groot.
De puntbelasting van een dartpijl is zo hoog dat zelfs bij geringe kracht je al door de ruit heengaat(lifehammers werken op die manier). Dus ja! je kunt een dartpijl door een ruit gooien met genoeg kracht....