Wat is voor mij een geschikte zeilboot? (zie omschrijving)

Ik heb leren zeilen in een lelievlet(tot CWO 3 behaald, bezig met 4), maar ben gestopt met scouting. Nu wil ik graag mijn zeilniveau op peil houden en ben daarom opzoek naar een eigen zeilbootje waarmee ik kan varen op een spaarbekken.

Volgens de regels van de zeilvereniging moet het een zwaardboot zijn en mag deze niet langer dan 5 meter zijn.

Verder zou ik het fijn vinden als er een fok op zit. Ik zou het liefst zelf willen kunnen varen in de boot, maar ook mijn zusjes mee kunnen nemen om ze te leren zeilen.

Ik ben al druk op zoek geweest, maar kon er nog niet echt wijs uit worden

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Een laser is klein maar open en niet geschikt voor je zusjes , denk eens aan een oude stern , valk , de 16.kwadraat ,een BM ! er zijn zo veel goed kope gebruikte bootjes te koop . Huur eerst eens wat bootjes dan leer je de namen en het zeil gedrag . De boot waar jij op gelest heb zijn zwaar en langzaam veilig reagerend . De open laser is dat totaal niet . Die anderen hebben wel een fok en zijn makkelijker te mennen . Succes maar denk er eerst aan je verder te oriënteren .