waarom word mijn harde buik geen sixpack?

Ik train redelijk hard mijn buik voor een sixpack ben nu al een jaar bezig, Mijn buik voelt hard aan maar die blokjes willen maar niet komen.. wat doe ik fout? (gewicht 68, lengte: 174.)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
je vetpercentage is waarschijnlijk nog te hoog. bekijk je voedingsschema eens heel goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb niet echt een voedingsschema. Als ik eet, is het meestal wel gezond (omdat ik niet van chips en snacks hou) maar soms sla ik ochtend en/of middag over. dan eet ik alleen s''avonds (meestal sla ik smiddags over) Heeft dat grote invloed op de sixpack?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat vang ik dan op met het drinken van melk ( 2 liter per dag) en drinken van veel water. (melk is goed voor je zeggen ze) drink zelden frisdrank
Ritsuka
9 jaar geleden
voeding is heel belangrijk, je wilt je vetpercentage verlagen en dan moet je goed op je voeding letten.
Voldoende groente en eiwitten enzo, niet te veel en niet te weinig eten.
Maaltijden overslaan is niet gezond,
Ritsuka
9 jaar geleden
'Gezond' eten zegt niets, het gaat om wat je eet, en vooral hoeveel je eet.
nielsjuh
9 jaar geleden
Helemaal met Ritsuka eens.
Probeer ook een te hardlopen. Hierdoor gaat je vetpercentage ook omlaag.
Ritsuka
9 jaar geleden
combi van cardio en krachttraining, maar vooral heel goed op je voeding gaan letten nu
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ben gelijk begonnen eet nu 6 keer per dag (boterham pindakaas sochtends en smiddags) en een normale avondhap savonds. tussendoor alleen fruit (kersen meloen aarbeien komkommer etc. kom alleen aan de 5 keer per dag. maar word wel 6 keer per dag hoop ik. Ga ik dan nu tijdelijk aankomen omdat ik inplaats van 1x per dag eet nu 5 keer per dag eet?
Ritsuka
9 jaar geleden
Dat is niet te zeggen, dat ligt aan het totaal aantal kcal dat je nu op een dag binnen krijgt. Als jij met je 1x eten evenveel binnenkreeg als je nu met je 5x doet, dan gebeurt er niks
Ritsuka
9 jaar geleden
Probeer ook meer eiwitten, kip, vis, kwark, ei etc

Antwoorden (2)

Doordat je vetpercentage te hoog is, je moet een bepaald aantal vetpercentage hebben om je blokjes te kunnen zien
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit dus. Om van dat vet af te komen zal je aan cardiotraining moeten doen. Je moet nooit direct beginnen met kracht training, altijd eerst cardio om een vetpercentage ronde de 12% te krijgen.
Vetpercentage van 10-11% en buikspieren nodig. Als je via een dieet 10% wilt, ben je nog een tijdje bezig. Tijdens het afvallen verlies je spieren (spieren zijn een energiebron voor het lichaam, je lichaam gaat tijdens je dieet op survivalmode als het ware).

Je zegt dat je een jaar traint, wat is jou plan van aanpak? Zou je wel kunnen helpen, heb er zelf één namelijk. Kun je ook ff je leeftijd geven, speelt ook een grote rol bij het opbouwen van spieren.