Waarom is een tafeltennisbatje altijd van multiplexachtig hout en niet van bijvoorbeeld stevig plastiek?

Onlangs 2 keer mijn batje a 80 euro kapot geslagen, vandaar mijn vraag.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Omdat de veerkracht en de controle van een frame zeer belangrijk zijn. Er bestaan wel batjes die van kunststof zijn gemaakt, wij hebben er op onze club eentje van 'Cornilleau'. Maar die speelt dus voor geen meter...

Speel je trouwens ook competitie, zoja welke klasse?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan heb je wel erg hard geslagen.
Leeft je tegenstander nog?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat, als je normaal tegen een pingpongballetje slaat er niets kapot gaat. Begin jij op iets anders te meppen...ja daar is het niet voor gemaakt. Dus de makers hebben er nooit bij stilgestaan dat jij dat soort dingen doet. Misschien moet je de fabrikanten eens inlichten?
succes Dupke