Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kom ik van de chloorlucht af na het zwemmen?

Ik zwem intensief, zes dagen per week. Op de weekdagen vóór het werk.
Na afloop douche ik - er zijn warme douches beschikbaar. Ik maak daar uitgebreid gebruik van, en was mijn haar met shampoo, en mijn lichaam met een crèmezeep tegen het uitdrogen.
Toch blijf ik een chloorlucht ruiken.
Zelf vind ik dat niet storend, maar mensen op het werk wel.
Hoe kom ik van die chloorlucht af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
4.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Tegen de tijd dat je jouw aantal baantjes gezwommen hebt (ik neem aan dat je baantjes zwemt) is die chloor in al je poriën doorgedrongen.
Wat te doen? Een body-lotion zoeken die de chloor camoufleert, een dubbele douchebeurt, een badmuts gebruiken, vóór de zwembeurt zich volledig inoliën, zodat de huid een beschermlaag (film) krijgt, in't begin misschien alleen het bovenlichaam en zien wat het geeft. De zwembeurt inkorten, zodat je huid minder doorweekt van de chloor wordt.
Of een zwembad zoeken waar men chloorvrij water gebruikt, die bestaan voor zwemmers die er allergisch voor zijn, dat is misschien nog de beste optie, maar of die nog te combineren is met uw werk (afstand).

Toegevoegd na 12 minuten:
In onderstaande bron staan de adressen van chloor-arm-vrije zwembaden...
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding