Waarmee verbrand je meer Kcal, met uur cardio of 2 uur tennis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Ritsuka
9 jaar geleden
ligt aan de intensiteit en wat jij het leukste vind om te doen. dan houd je het langer vol

Het beste antwoord

Dat hangt af van hoe actief je beide sporten doet. Als je met cardio heel fanatiek bent en met tennis vooral een beetje tegen een balletje aanmept zal cardio meer kcal verbranden.
Maar laten we er vanuit gaan dat je het allebei op hetzelfde niveau doet, dat je een gemiddelde lengte en gewicht hebt.
Ik heb - zie bron - je gewicht even op 70 kilo gezet. Met twee uur tennis (algemeen, geen dubbelspel en geen 'balletje slaan') verbrand je 1022 calorieën.
Met een uur cardio gebruik je veel minder, namelijk 280-420 calorieën in één uur (ik wist niet precies welke van de drie opties cardio je moest hebben, dus ik heb ze allemaal even geprobeerd).

Dus met tennis verbrand je veel meer.
Wil je het zelf nog even berekenen, zie dan de bronvermelding.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het hangt af van de intensiteit van de cardio, maar het is eerder 2 uur tennis. Tennis is een sport waarbij je rent, slaat, springt . etc. En je moet je goed kunnen concentreren.
Ik denk dus eerder tennis.