lage hartslag maar toch buiten adem, hoe kan dat?

Tijdens het sporten is mijn hartslag maar 100, en toch ben ik helemaal buiten adem. Waar ligt dit aan en wat kan ik hieraan doen? Doordat ik buiten adem ben kan ik mezelf niet volledig geven

Ik doe 2x in de week aan kickboksen en daarnaast werk ik aan mijn conditie: fietsen, crosstrainer, zwemmen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Sport
3.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Heb je dit al eens laten controleren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn conditie is "uitstekend" volgens de sportschool die dit hebben gemeten. Maar voor de rest hebben ze geen verklaring
tinus1969
9 jaar geleden
Klinkt alsof je buiten adem bent OMDAT je hartslag niet verder omhooggaat.
Kortom, je lichaam geeft overduidelijk aan dat er een grens is bereikt -respecteer dat signaal, en ga niet over die grens.
Reddie
9 jaar geleden
@tinus1969 , inderdaad. Niet TOCH maar OMDAT.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik ga inderdaad maar is een afspraak maken bij de doc om te laten kijken hoe of wat

Het beste antwoord

Ik heb dat met hardlopen gehad. Ik dacht ik heb toch genoeg conditie.
Mij werd verteld dat je dan verkeerd adem haalt.
Ademhalings oefeningen gaan doen, kan helpen.
suc6
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Adem in door de neus, adem uit door de mond. Als je dat rustig een poosje doet terwijl je gewoon zit, zul je dat zonder erbij na te denken doen als je je inspant.