vanaf welke hoogte kun je parachute springen?

vanaf welke hoogte kun je parachute springen (zo dat de parachute goed ''uit kan klappen'' en dat je een goede landing kan maken)

10 jaar geleden
in: Sport
14.3K

Antwoorden (3)

Vertrouwend op Wikipedia zou dit een antwoord kunnen zijn:

"Na de vrije val zal de springer zijn parachute openen op ongeveer 3000 tot 5000 ft (1000-1700 meter). Vlak voor de landing remt de parachutespringer af met zijn stuurlijnen. Daarmee wordt een opwaartse kracht (liftkracht) gecreëerd. De parachute gaat dan nog langzamer, er is dan bijna geen verticale snelheid meer, maar wel een horizontale snelheid. Afhankelijk van hoe hard de wind waait stapt de parachutist dan gewoon op de grond, of moet hij nog een stukje flink hardlopen. Er wordt als alles goed gaat dan ook altijd tegen de wind in geland.

Voor het geval dat de parachute niet open gaat, of zich niet volledig opent, heeft een parachutespringer altijd een reserveparachute bij zich. Hij moet dan eerst de hoofdparachute afwerpen ("choppen"), en vervolgens zijn reserveparachute trekken.

In bijna elk parachutesysteem zit tegenwoordig een automatische opener, die op luchtdruk werkt. Die automatische opener grijpt in als de parachutist te lang door blijft vallen. De reserveparachute wordt dan meestal geopend op een hoogte van ongeveer 230 meter."
10 jaar geleden
Met een beetje oefening hoeft dat niet veel te zijn.

In 1990 sprong de base jumper Russell Powell van de fluistergallerij in de St Paul's Cathedral in Londen. Dat was een sprong van slechts 34 meter.

Maar echt veilig is dat natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, je moet je antwoord zoeken in het basejumpen, niet in de vliegtuigen! De min begrijp ik niet maar wellicht begrijpt je minnaar het antwoord niet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens wiki is parachutespringen:
"het uitvoeren van een sprong uit een vliegtuig of ballon, gevolgd door een vlucht met een parachute na het ontplooien ervan en de landing."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Parachutespringen Met een baserig uit een ballon springen zou volgens die definitie wel een parachute sprong zijn.
En dat kan van (veel te) laag.
+
Ik heb zelf gesprongen, en je wilt op zn minst 1000FT overhebben, anders heb je tijd te weinig om verschillende checks uit te voeren. Het beste is je parachute te openen bij 2000FT zodat als het fout gaat je nog de reserve parachute kunt trekken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
safety third
Computoon
10 jaar geleden
first, mag ik hopen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://teespring.com/sofpidarf_22
2e foto (achterkant)