Hoeveel medailles worden er in totaal uitgereikt op de Olympische Winter Spelen in Sotsji ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Er zijn in totaal 98 onderdelen waarop medailles te verdienen zijn. Dit komt dus neer op 98 gouden medailles, en 294 in totaal.

Er is vandaag, 12 februari, op de afdaling door twee mensen goud gewonnen. Hierdoor worden er (op dit moment) 99 gouden medailles uitgereikt. De zilveren medaille vervalt wel, waardoor je wel 294 medailles in totaal blijven.

Mocht er op een onderdeel door twee mensen brons worden gewonnen, dan vervalt de vierde plaats, maar logische wijs geen medaille. Er zouden in dat geval dus 295 medailles worden uitgereikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat gebeurt wel vaker, 2 personen op dezelfde plek in de ranglijst. Wat ik echter nooit heb geweten wat ze doen met medailles die niet zijn uitgereikt omdat er bv 2 gouden medailles waren uitgereikt, en dus geen zilveren, en weer wel een bronzen. Wordt de zilveren medaille vernietigd? En waar halen ze de 2e gouden medaille vandaan? Of is die reserve aanwezig?