Welke spieren heb je nodig bij golfsurfen? Wat moet je doen/kunnen als je valt en je gespoeld wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Het beste antwoord

Als je van je surfplank valt is het belangrijk dat je je hoofd beschermt. vooral als er meerdere mensen aan het surfen zijn. Bij een sterke golf kun je weinig doen wat echt nuttig gaat zijn om boven water te komen. Wat ik zelf altijd doe is mezelf klein maken en me mee laten voeren met de golf tot ik voel dat het iets rustiger wordt. Dan begin ik me naar boven te werken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor het surfen heb je vooral sterke onderrug spieren en en schuine buikspieren.

Om dit te trainen zou je eens moeten googlen op core stability, dat zijn trainingen met de spieren die gerelateerd zijn aan het surfen.