Basic fit: Als je aan het einde v.d. maand inschrijft, moet je dan nog de hele maand nog betalen?

Zie titel, als ik mij nu aanmeld, moet ik dan heel januari betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Nee betaling gaan volgens looptijd van contract.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ah, dus het is vanaf bv. 25-1-2014 t/m 25-1-2015 ?
Dan moet je de nog resterende dagen van die maand betalen, hoewel het abonnement pas ingaat op de 1e van de nieuwe maand, na de maand van aanmelding.

Dat je de resterende dagen moet betalen, volgt hieruit.

"Artikel 5: Lidmaatschap, termijn en betaling

a. (...)
b. Indien het lidmaatschap eerder wordt geactiveerd dan de ingangsdatum van de overeenkomst, en het Lid, de Deelnemer en/of het Gezinslid dus een aantal dagen eerder gebruik kan maken van de faciliteiten van Basic-Fit, is het Lid over deze extra dagen een aanvullend lidmaatschapsgeld verschuldigd, te berekenen naar rato van het aantal extra dagen."

(Dit bedrijf spreekt van een 'lidmaatschapsovereenkomst". Dat zou betekenen dat het bedrijf een vereniging is waarvan je lid kunt worden, met een bestuur enz. Volgens mij is het een 'gewone' sportschool.)

De betalingsvoorwaarden komen bij mij niet sympathiek over. Dat je vooruit moet betalen is gebruikelijk bij een abonnement, dat je een machtiging voor automatische incasso moet afgeven komt ook regelmatig voor maar dat je (in principe) een heel jaar vooruit moet betalen voor een abonnement, behalve als je erom VRAAGT of het ook in termijnen mag en dat je dan ook nog een TOESLAG moet betalen in dat geval, is wel erg drastisch:

"e. Betaling van het lidmaatschap dient te geschieden per jaar vooruit via automatische incasso. Een Lid, zijnde een natuurlijk persoon, kan verzoeken om in termijnen te betalen. Termijnbetaling is uitsluitend per maand vooruit via automatische incasso mogelijk en tegen betaling van een toeslag."