Hoe sport je buikvet eraf met behoud van vrouwelijke vormen?

Ik ben zelf altijd heel erg slank geweest (ook vrij weinig rondingen). De laatste tijd ben ik wat aangekomen (met wat meer vrouwelijke vormen). Nu vind ik dit zelf wel wat mooier eigenlijk, alleen het enige: ik begin hierdoor ook een laagje vet op mijn buik te krijgen (niet mega erg, maar het stoort me). Ik besef me dat alleen buikvet wegtrainen niet echt mogelijk is. Het is ook zo dat het nu nog niet heel erg is (vet op buik) waardoor ik denk dat ik het juíst nu nog gemakkelijk eraf krijg getraind (makkelijker dan dat ik hier jaren mee wacht en het buikvet nog meer is toegenomen, het is nu nog in proporties zeg maar, dus is het nu ook nog makkelijk om het te trainen). Ik ben van mezelf dus vrij slank, dus het gaat me niet zozeer om afvallen (in de zin van kilo's kwijtraken), maar het liefste zou ik de ronde vormen wat willen behouden, maar wel een strak lichaam krijgen. Is het opbouwen van spiermassa een optie? En hoe pak ik dit aan? Ik las iets over cardio afwisselen met krachttraining? kan ik dit ook thuis zonder apparaten doen met alleen lichaamsgewicht te gebruiken als krachttraining? en wie weet er misschien een goed online programma? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
2K
Amadea
10 jaar geleden
Misschien is het een teken van jouw lichaam dat het er aan toe is om een kind te baren?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
flauw
Amadea
10 jaar geleden
Is niet flauw maar serieus. Dat buikvet heb je nodig om een zwangerschap te kunnen volbrengen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben in elk geval niet zwanger, dus daar ligt het niet aan. Ik hoef dus ook geen zwangerschap te volbrengen of te baren;) Maar toch bedankt voor het meedenken.
Ben benieuwd naar verdere sportadviezen! ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook een buikje hoort bij je vrouwelijke vormen. Gefeliciteerd
Hou van je vormen. Van top tot teen
Ritsuka
10 jaar geleden
Je kunt niet selectief eraf trainen

Antwoorden (2)

Je kunt veginnen met buikspieroefeningen. Dit kan gewoon thuis. Iedere dag een kwartiertje. Dan wordt je buik strakker en je rondingen blijvenn. Tik op google buikspieroefeningen in en je vind meteen oefeningen voor thuis.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat heb ik ook vaker gehoord ja. Ik wil vooral een plattere buik (mag best gespierd, als het maar iets strakker wordt allemaal). Is die 7 minutes workout app trouwens cardio of krachttraining?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wanneer je trsint verbruik je energie en vet en er isceen verschil tussen heel hard trainen en een kwartiet per dag. De vraagstelser heeft een laagje vet niet mega. Dus die nolle buik lijkt me wel meevallen. Maar goed het s een tip er zullen betere antwoorden komen/zijn
Ritsuka
10 jaar geleden
Helpen niet, je kunt niet selectief vet verbranden op een plek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke dan, geen goed antwoord van mij L1986.
Dat kan niet zomaar.
Dat hangt af van je lichaam, waar deze als eerste vet opslaat.
Zie je lichaam als een zwembad, met diepe en ondiepe gedeeltes.
Het waterniveau is je vetpercentage.
Als je gaat afvallen, daalt het waterpeil, dit zie je als eerste in de ondiepe gedeeltes.
Als jouw buik onder een ondiep gedeelte valt, ga je dit daar als eerste zien. Maar bij de meeste vrouwen valt de buik onder het diepe gedeelte van het zwembad, en duurt het een tijd voor je het ziet.

Wat wel een stuk kan helpen, is op je houding letten. Veel vrouwen hebben de neiging om met het bekken naar voren gekanteld te staan, hierdoor kan je buik iets groter lijken.
Kijk in de spiegel van de zijkant of dat bij jou zo is, bij mij help het om een klein beetje de buikspieren aan te spannen.
Zorg ook voor passende kleding die flatterend is, vooral een verkeerde broek kan je figuur niet uit laten komen.

Of je je buikvet eraf kan trainen en je vrouwelijke vormen verder kan behouden is lastig te zeggen, dat ligt aan jouw lichaam en waar het het vet blijft opslaan.
Maar als jij zorgt voor een goede houding, lekker en gezond eten en goed bewegen, met een goede uitstraling, dan ben je heel aantrekkelijk :)
Zelfvertrouwen telt veel meer dan wel of niet een platte buik.

Waar vergelijk je het trouwens mee dat je buik niet plat genoeg is? Ben je wel eens in de sauna geweest? Er zijn maar weinig vrouwen die een hele strakke buik hebben hoor, je hebt daar nu eenmaal een laagje zitten voor de vruchtbaarheid.

Toegevoegd na 57 seconden:
Als je van jezelf erg slank bent kunnen het ook je organen zijn die je ziet.
Die hebben nu eenmaal ook plek nodig.
Ritsuka
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Dank je