Hoe komt het dat Nederland zoveel medailles haalt terwijl het zo'n klein land is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1K

Antwoorden (6)

Omdat dit land groot is in schaatsen. Dan wordt klein vanzelf veel.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is gewoon erg goed op 1 onderdeel. Daar trainen we ook erg hard op, en het resultaat is dan te merken...

Toegevoegd na 1 minuut:
En daar zetten we ook de meeste sporters op in. Een groot land zoals Frankrijk, haalt dan wel veel medailles maar zet maar 1 of 2 sporters per onderdeel in, en dan is de kans kleiner dat ze daar winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niets ten nadele van onze schaatsers, want het zijn toppers, maar....
als je kijkt naar de animo voor de schaatssport in andere landen, dan is de interesse in deze sport erg klein.
Weinig belangstelling voor de sport an sich maar ook geen publieke belangstelling. Kijk maar eens naar de lege tribunes als de wedstrijden niet in Heerenveen worden gehouden. Als je je dan als land helemaal toelegt op deze olympische sport, dan is de kans groter dat je in de prijzen gaat vallen. En dat is wat er elke 4 jaar gebeurt.

De olympische schaatshal van Turijn in 2006 is meteen afgebroken en ook de Olympic Oval van Richmond zal vanaf vandaag niet meer voor het schaatsen gebruikt worden. Schaatsen leeft niet in andere landen maar...zoals gezegd.. het is wel een olympische sport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We hebben gewoon hele goeie sportlui in ons kikkerlandje waar we natuurlijk hartstikke trots op mogen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ons land beginnen we steeds meer een sportcultuur te krijgen. Opleidingen, die te combineren zijn met trainingen van je sport zijn in opkomst. Denk ook aan de Johan Cruijff Academy.

Als het goed gaat met de economie van een land, is er qua sponsering meer binnen te halen. Zag je bij de bobsleeteams, die helaas niet in de prijzen zijn gevallen. Ons land doet nog niet lang mee met deze sport, maar heeft al wel de beste materialen ter beschikking. Dit allemaal dankzij het bedrijfsleven in ons land. Dit heeft in aanloop naar de spelen voor sterk verbeterde prestaties gezorgd. Helaas kwam het er op de spelen zelf niet uit.

En tot slot hebben wij Nederlanders toch ook wel een vechtmentaliteit. We laten niet als eerste ons hoofd hangen, als het op strijd aankomt. De Nederlandse leeuw zit in ons allemaal!
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Daarbij komt dat Nederland, omdat wij veel verwachten van schaatsen doordat we het toch zien als 'onze' sport, volgens mij er veel geld en moeite aan besteedt.