Hoe tellen die darters zo snel? is dat ervaring of hebben ze hulpmiddeltjes of ezelsbruggetjes?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
8.5K

Het beste antwoord

Een oud collega die al jaren competitie speelde in de tijd dat "the lakeside" nog "the Ambassy" werd genoemd heb ik destijds die vraag ook eens gesteld.

Bij hem was dat puur ervaring, hij "wist" gewoon wat de nieuwe score was en was niet meer bewust bezig met rekenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vraag me af of ze het zelf wel in hun hoofd doen, sommige vast, maar bij de wedstrijden die je op tv ziet, hebben ze volgens mij een scorebord het eerste filmpje dat ik vond bevestigt dat. Daarnaast staat er een wedstrijdveslaggever te roepen wat ze gooien en als ze uit kunnen werpen zegt hij ook nog eens het getal wat de darter moet gooien. Maar dat had ie al de hele beurt kunnen spieken, Het uit gooi getal is vrij makkelijk te berekenen, althans hoe je bij 0 komt. Je neemt het hoogste aftrekbare getal dat een factor 2 of 3 van 20 is en dat maximaal 2x. dus bij 144 pak je 120 (2x triple20) het getal wat je dan overhoudt (24) deel je door 2 (12) en die gooi je in de dubbel.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als het minder professioneel aan toe gaat (kroeg) hangt er altijd een krijtbord.