Ik wil met hardlopen beginnen, ik durf over dag niet hard te lopen, is dit een soort schaamte ?

Met een Racefiets fietsen heb ik geen enkel probleem, maar met hardlopen wel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Alle begin is moeilijk, blijf je zelf, ga hardlopen in kleren waarin je je comfortabel voelt. Je hoeft geen speciale outfit aan te schaffen. Wel goede schoenen. Het gaat erom dat je het wilt! Ben zelf op latere leeftijd begonnen boven 55jr in het begin doorbijten en dacht weleens dat mensen dachten "moet je dat ouwe mens zien lopen" maar ik deed het wel en daar gaat het om en je gaat een stuk beter voelen zowel fysiek en mentaal. Veel succes!

Belachelijker dan een fietser met zo'n lijp broekje op een kontwig zal je er niet uitzien. Dat was een halfslachtige poging tot relativering. Lijkt me duidelijk geval van schaamte. Vraag is een beetje vaag. Het psychologische verschil tussen wielrennen en hardlopen zit vermoedelijk erin dat je bij wielrennen snel aan iemand voorbij kan zoeven, terwijl je bij hardlopen soms tientallen secondes binnen kijk- en praatafstand bent van een voorbijganger. Veel mensen zweren bij een muziekje opzetten tijdens het hardlopen om zich af te sluiten (en niet aangesproken te worden). Je over zo'n drempel zetten is natuurlijk heel persoonlijk en blijft misschien een oefening. In ieder geval succes gewenst.

Ik ga zelf altijd door het bos of door de polder. maar als je in de stad woont gaat dat inderdaad wat lastiger. Maar ik zal gewoon oortjes in doen en lekker genieten van de omgeving en je muziek. Als ik een hardloper zie ga ik eerder denken: ajj.. dat moet ik ook doen. Dus niks om voor te schamen hoor! Je wordt niet ineens anders aangekeken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100