Wat betekent customs clearance bij de verzending van een pakket?

Ik heb 1 juni een veiling op eBay gewonnen voor een kledingsstuk gedragen door Demi Lovato (officiele account ervan, zeker echt!)

Ik heb al zoooo vaak iets bestelt via eBay, van veel verschillende landen, verschillende bedragen, .... maar nu maak ik me echt wel zorgen:

Sinds vrijdag staat er bij de tracking status 'customs clearance' in België, en daarna is er niets meer verandert!

Ik heb opgezocht dat dit de douane is en dat je nog moet bijbetalen? Heb via een of andere website uitgerekent dat dit wel 90€ kan zijn! Ik heb al 308€ voor het kledingstuk betaalt!

Ga ik dit bedrag echt moeten betalen? En moet ik iets doen om mn pakket te ontvangen? Of gewoon geduld hebben? Hoe lang zal het nog duren voor ik het zal ontvangen?

Ik heb een mail gestuurd naar de douane zelf met soort van dezelfde vragen (niet van de 90€! zou ze mss nog op ideeen brengen als ik met de 90€ fout zou zitten, belgie kennende.... en ook niet met de tracking nummer van mn pakket, wil het nog even 'anoniem' houden)

Hier even een printscreen van de Track & Trace statussen:
http://i40.tinypic.com/2j2fbx2.png

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Sport
50K

Het beste antwoord

Je pakketje staat nog bij de douane. Steekproefsgewijs maken ze pakketjes open daar, om te kijken of er wel echt in zit wat er in zit.
Soms moet je daardoor extra betalen, dat controleren ze met een lijst (je mag maximaal tot een bepaalde waarde gratis invoeren, daarboven moet je betalen. Verder details weet ik zo snel ook niet)
Het kan even duren, maar uiteindelijk krijg je je pakketje vaak wel, of het zou iets illegaals moeten zijn.
Geen idee of je moet bijbetalen, ik heb meerdere keren wat besteld, en moest 1x aan de deur bijbetalen.
Ritsuka