Hoe kun je bepalen welk gewicht kettlebell het beste is voor je?

Dat het niet te licht of te zwaar is voor je trainingen. Hoe kun je dat meten of bepalen? Ik wil er graag 1 bij een webshop bestellen, maar ik twijfel over het gewicht.

Ritsuka
10 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Echt meten en bepalen kan denk ik alleen door het uitproberen ervan. Er zijn op het internet wel gemiddelde richtlijnen te vinden. Dus als je daar wat van doorleest kom je tegen dat voor de gemiddelde gezonde vrouw een 12 kg kettlebell geschikt is.
Maar je kunt het niet echt meten. Er staan wel oefeningen op het internet en als die te gemakkelijk zijn heb je een zwaardere nodig. Lukt het niet en krijg je pijn, dan heb je een lichtere nodig. Een andere manier van bepalen is er denk ik niet.
Het is wel jammer dat ze wat prijzig zijn, anders kon je er gewoon 3 kopen. Misschien ken je iemand die er één heeft. Dan leen je die om te kijken of het gewicht geschikt is. En ik weet niet of je via de webshop nog kan ruilen, maar dat zou ook handig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Bedankt, ik denk dat ik op marktplaats ga rondzoeken naar 1 van 10 kilo of zo.