wat zijn overeenkomsten en verschillen van rugby en american football?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
19.2K

Antwoorden (1)

In beide sporten probeert men een sigaarvormige bal over de doellijn van de tegenspeler te krijgen of door doelpalen te schoppen. De tegenspeler probeert dat te voorkomen, o.a. door te tackelen.
Verschillen: rugby heeft 15 spelers per team en football 11. Het speelveld bij rugby is iets langer en veel wijder. Footballspelers dragen beschermende kleding en helmen en rugbyspelers niet. Rugby wordt gespeeld in vier keer 15 minuten en football in twee keer 40 minuten. In rugby mag alleen de speler die de bal heeft geblokkeerd worden, in football iedere speler. In rugby mag de bal niet vooruit worden gespeeld, in football wel. In rugby mag je de bal naar een teamgenoot of naar jezelf toe schoppen, in football is schoppen alleen toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Er zijn nog wel meer verschillen, o.a. in terminologie van bv. posities.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt natuurlijk gelijk.