Amino X-plode. Wat is amino en is het gevaarlijk voor je?

Ik wil het gebruiken voor krachtsport. Ik kreeg advies van de sportschool om het supplement Amino X-plode te gebruiken. Ik kreeg geen duidelijk antwoord van de sportschool waarom dit het beste voor mij was en meestal draait het bij een sportschool ook meer om het geld. Dus vraag ik hier wat advies.
Ik ben pas 16 jaar. Ik doe 1 jaar kracht training waarbij een half jaar met begeleiding. IK train nu met ervaren sporters die mij tips geven en de juiste vorm aan leert. Die ik merendeels al ken. Ik ben ook al in bezit van een voedingsschema en een trainingsschema.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Geeft je sportschool ook voedingsadvies?
Als ze alleen maar dure supplementen aanraden is het naar mijn mening geen goede sportschool.
Je voeding moet eerst optimaal, daarna kun je kijken naar eventueel aanvullen met supplementen. Maar wat is je doel? Train je echt voor een competitie? Anders lijkt mij dit een beetje overbodig. En hoe vaak in de week train je?

Antwoorden (2)

Volgens een bodybuildingforum is het voor een snelle stoot eiwitten, minder spierpijn en het smaakt vies.
Een ander zei: veel te duur, shake werkt ook.
Je kunt het dus overwegen, let wel op met je nieren met veel eiwitten (veel water drinken).

Toegevoegd na 1 minuut:
Via Google kom je snel genoeg op een dergelijk forum (zoekopdracht amino x-plode review)
Ritsuka
11 jaar geleden
Amino xplode is een drankje met een hoge concentratie amino zuren. Amino zuren heb je nodig voor de opbouw van spieren. Als je dit dus na een intensieve krachttraining gebruikt zullen je pieren sneller herstellen.
In princiepe is elke bron waarin alle aminozuren aanwezig zijn een goed supplement voor na het sporten.
Er bestaan 26 aminozuren, de meeste kan je lichaam zelf maken, echter zijn er een paar uitzonderingen, dit worden essentiele aminozuren genoemd.