Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe vaak spiergroep trainen per week?

Zoals ik de vraag al zegt, wil ik graag weten hoe vaak je spiergroep trainen moet per week? Zelf dacht ik aan ongeveer 1x per week, maar weet niet zeker of dat slim is om te doen, omdat het misschien te weinig is.
Graag hoor ik ook waarom het antwoord van u een slimme keuze is om te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
663

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Vaak een kwestie van luisteren naar je lichaam.
Jet beste is vaak 1-2 dagen rust na het trainen van een spiergroep.
Dus je kunt een spiergroep iets van 3x in de week trainen als je wilt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Probeer cardio en krachttraining ook af te wisselen, of als je spierpijn hebt eens iets rustigs tussendoor (yoga, wandelen, etc.)
Zo blijf je in beweging, en kun je ook herstellen. Active recovery heet dat.
(Lees meer...)
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar is het niet een beetje overkill om elke spiergroep 3x in de week te doen? want ik ben van plan om te doen:
Dinsdag - Rug, triceps
Donderdag - Schouders, benen
Zaterdag - Borst, biceps
op elk van de bovenste dagen nog wat buikspier oefeningen.
Ik dacht zelf dat dit wel een handig schema was omdat je bij schouder oefeningen ook wel je triceps gebruikt enzo.
Ritsuka
11 jaar geleden
Doe je verder geen cardio dan?
Dan zou ik er eerder voor kiezen om 1-2x in de week die spiergroepen te trainen, en op de overige dagen iets te doen als hardlopen, zwemmen, fietsen etc.
Één keer per week een spiergroep trainen is goed hoor, dat is echt niet te weinig. Als je echter het gevoel heb dat je niet hard genoeg getraind hebt dan kan je meer herhalingen doen of meer gewicht.

Meer dan één keer per week een spiergroep trainen is af te raden, omdat je dan je spieren kunt overbelasten en dat heeft geen goede gevolgen. Je lichaam heeft namelijk toch echt wel wat dagen nodig om te herstellen, zelfs als je geen pijn meer voelt herstellen je spieren nog.

Ben je een beetje eigenwijs en wil je toch meerdere keren per week je spieren trainen dan zou ik zeker niet te veel over je grenzen heen gaan.

Voor info is evt. op http://forum.dutchbodybuilding.com/ veel te vinden. Succes met trainen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding