Wat is het verschil tussen paslengte en staplengte bij het instellen van een stappenteller?

Ik dacht dat een STAP en een PAS altijd hetzelfde was maar alleen een andere benaming. Nu zie ik dat er verschil is bij het instellen van een stappenteller.
Wat is dan eigenlijk het verschil?

11 jaar geleden
in: Sport
10.4K

Antwoorden (1)

De staplengte is de afstand die je lichaam overbrugt tijdens een volledige cyclus. De paslengte is de afstand tussen twee voetafdrukken van hetzelfde been.

Toegevoegd na 38 minuten:
juist het omgekeerde, dus afstand tussen linker en rechter-hielafdruk voor de paslengte (in de bewegingsrichting). Voor staplengte kun je de afstand tussen de gelijke voet nemen.