Hoe word je als Nederlander professioneel snowboarder/surfer?

In Nederland kennen we alleen gebouwen waar les wordt gegeven in snowboarden met gebruik van machines en dus geen actuele winterse gebieden om je vaardigheden te verbeteren. Verder hebben we in Nederland geen goede gebieden om op te surfen.

Hoe gaat dat dan te werk? Ik denk niet dat ik 2x per week naar Noorwegen wilt vliegen om te kunnen snowboarden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.3K

Antwoorden (1)

Dit gaat via de Nederlandse Ski Vereniging. die heeft een afdeling voor snowboarders.
Het Rookie Team is de jeugdselectie van de Nederlandse Ski Vereniging en is de opstap naar de nationale selectie snowboard freestyle. De snowboarders uit het Rookie Team worden begeleid in hun weg naar de snowboardtop op de onderdelen halfpipe, slopestyle en big air. De snowboarders uit het Rookie Team nemen deel aan een uitgebreid trainingsprogramma. Dit programma bestaat uit trainingen op de schansen in Zoetermeer en Landgraaf, fysieke trainingen, sneeuwtrainingen in het buitenland en internationale wedstrijden. Ook wordt er getraind in de turnhal en staan onderwerpen als voeding op het programma.

Je ziet dat ook hier veel binnen geoefend wordt, en dat er daarnaast trainingskampen in het buitenland worden georganiseerd, wanneer je in de selectie zit.
Op de website van de indoorskibond kun je hallen vinden waar je in Nederland binnen kunt trainen.