als het 1 nacht -50 vriest is een meer dan bevroren?

Zo goed dat men erop kan schaatsen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Nee :) het zit m in de diepte van dat meer , en de temperatuur vh water voor dat het ging vriezen . Er ontstaan wervelingen van water omhoog en naar beneden door het temperatuur verschil die wel dicht zullen vriezen op den duur met zo'n extreme temperatuur . maar dat kan even duren . Bij veel wind koelt het wel sneller af . Maar door beweging komt ook het nog warmere onder water in beweging . Bij windstilte is de afkoeling minder . Dus ik zeg mogelijk wel ! Maar nee voor de zekerheid . Dus bij een ondiep meer absoluut dicht ! Maar bij diepe natuurmeren , is niet de absolute - temperatuur van belang maar vooral de tijd die nodig is om de warmte kwijt te raken en ja diep water is een warmte vasthouder . En het gezegde is nooit over een nacht ijs gaan :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Absoluut, maar dat kan ook al bij minder vorst. Het IJsselmeer vroor dicht in 1963-63 bij een vorst van 20,8 graden:

http://www.geschiedenis24.nl/nieuws/2012/februari/Winter-van-2012-lijkt-in-niets-op-die-van-1963.html

Toegevoegd na 28 seconden:
1962-63
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat was niet in een nacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit na 1 nacht het ijs opgaan. Een nacht van -50 vriest het meer wel dicht, maar niet goed genoeg.