Kan je bij het kopen van inline skate wieltjes zonder kogellagers eenvoudig de kogellagers vervangen, ook als de wieltjes van geen bekend merk zijn?

Ik kan tegen een prikkie inline skates wieltjes kopen met de juiste hardheid en mm (grootte). Echter hebben deze wieltjes geen kogellagers, dus de wieltjes hebben een lege binnenkant.

Kan je eenvoudig de wieltjes voorzien van kogellagers en de wieltjes klaar voor gebruik maken ook al gaat het niet om een bekend merk wieltjes? Kan ik gewoon de kogellagers van mijn huidige wieltjes opmeten en kopen voor de nieuwe wieltjes of kan ik deze gewoon overzetten (indien dat zou passen) ?

Ik ben nieuw in de wereld van inline skaten en zou hier graag antwoord op willen hebben. Bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

bij inline skates worden gewoon normale lagers gebruikt.
Meet gewoon op hoe groot hij moet zijn, binnen buiten en dikte in mm.
De lagere kun je dan bestellen bij bijvoorbeeld detechnoshop.nl kies dan voor gewone lagere met speling c3.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gewoon bij een skateshop naar binnen wippen voor een setje lagers abec 5 komt het wel goed. misschien is er online ook wel iets te vinden. suc6 ermee en draag goede bescherming ;-)