Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het slecht om iedere dag te fitnessen?

mijn vraag is of het slecht is om iedere dag te gaan fitnessen, ik doe al 1,5 jaar fitness 2-3 keer per week en nu doe ik iedere dag maar ik lees overal dat het niet zo goed is, ik weet niet of dit klopt maar heb het ergens gelezen, als je fitnesst dan breek je spieren af en als je rust komen ze terug maar dan met een grotere hoeveelheid, maar wat gebeurt er dan als je iedere dag traint? bodybuilders trainen toch ook iedere dag en voor hun is dat toch ook niet slecht? zij hebben wel aangepaste voeding maar dat kan ik ook doen als ik weet wat ik nodig heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Bodybuilders nemen ook rust. Als je geen dag rust neemt tussen het sporten komen kleine scheurtjes in je spieren die zich normaal gewoon herstellen. Dit gebeurt echter niet als je geen rust neemt. Op bodybuild fora zie je ook veel schema's en er wordt veel gezegd dat je een dag rust moet nemen na het sporten. Dus ook zij nemen een dag rust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin
Als je het goed doet niet:
dag 1 bovenlichaam
dag 2 onderlichaam

en dag 3 weer boven enz enz

je lichaam moet kunnen herstellen zodat je niks kapot maakt

Toegevoegd na 2 minuten:
En ja mensen die bodybuilden nemen soms ook rust maar hun drinken ontzettend veel shakes endergelijk, maar later lope allemaal scheef en krom door kapot getrainde spieren, kijk bijv Swartznegger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden