is het slecht om iedere dag te fitnessen?

mijn vraag is of het slecht is om iedere dag te gaan fitnessen, ik doe al 1,5 jaar fitness 2-3 keer per week en nu doe ik iedere dag maar ik lees overal dat het niet zo goed is, ik weet niet of dit klopt maar heb het ergens gelezen, als je fitnesst dan breek je spieren af en als je rust komen ze terug maar dan met een grotere hoeveelheid, maar wat gebeurt er dan als je iedere dag traint? bodybuilders trainen toch ook iedere dag en voor hun is dat toch ook niet slecht? zij hebben wel aangepaste voeding maar dat kan ik ook doen als ik weet wat ik nodig heb.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.3K

Antwoorden (3)

Bodybuilders nemen ook rust. Als je geen dag rust neemt tussen het sporten komen kleine scheurtjes in je spieren die zich normaal gewoon herstellen. Dit gebeurt echter niet als je geen rust neemt. Op bodybuild fora zie je ook veel schema's en er wordt veel gezegd dat je een dag rust moet nemen na het sporten. Dus ook zij nemen een dag rust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat een onzin
Als je het goed doet niet:
dag 1 bovenlichaam
dag 2 onderlichaam

en dag 3 weer boven enz enz

je lichaam moet kunnen herstellen zodat je niks kapot maakt

Toegevoegd na 2 minuten:
En ja mensen die bodybuilden nemen soms ook rust maar hun drinken ontzettend veel shakes endergelijk, maar later lope allemaal scheef en krom door kapot getrainde spieren, kijk bijv Swartznegger
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door verschillende spiergroepen op verschillende dagen te trainen kun je toch tot wel zes dagen per week trainen. Maar let op: na een training is het belangrijk om de getrainde spiergroep rust te gunnen. Het is namelijk in de periode van rust dat je spieren herstellen van de inspanning en krachtiger worden dan ze voorheen waren. Een vuistregel is dat intensief getrainde spieren minimaal 48 uur tot 72 nodig hebben om te herstellen. Je hebt dus minimaal twee rustdagen nodig na iedere training.