Wat is zwaarder te lopen een kennedymars of de nijmeegse 4daagse?

Met de kennedymars (1x 80km) ben ik bekend en loop ik zonder problemen zonder er noemenswaardige blaren of spierpijn aan over te houden. Nu zou ik graag de Nijmeegse 4daagse (4x 50 km) een keer lopen.

Is dit vergelijkbaar of toch zwaarder?
Wie heeft er ervaring met beide en kan me adviseren en tips geven?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Antwoorden (2)

Ik heb geen ervaring met beiden, maar vanuit mijn educatie (als sportmasseur) zou ik zeggen dat de 4 keer 50 km zwaarder zal zijn. Als je 1 keer 80 km loopt, zet je je mindset daarop. Echter als je het steeds onderbreekt met een dag, staat je lichaam weer stil, moet daarna weer "hard" werken, staat weer stil, weer werken en zo verder.

Die pauzes ertussen, zorgen voor een andere pittigheidsgraad, je moet je 4 keer instellen en dat is toch anders dan 1 keer.

Hoe je het wendt of keert, je zult sowieso altijd goed voorbereid moeten zijn: dus goede schoenen en sokken, goede kleding en conditie hebben opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kennedymars is zwaarder, wat belangrijk is bij de vierdaagse is dat je voldoende nachtrust neemt dan valt het mee.
Wat de Kennedymars nog zwaarder maakt is als men meerdere keren een zelfde ronde moet lopen.

Spreek uit ervaring