Waarom komt badminton nooit op tv?

Ik moet voor school een verslag maken over badminton, een punt wat ik uit moet leggen over badminton is waarom badminton bijna nooit op tv komt. Zelf het ik geen flauw idee
en kan het ook nergens vinden.
Weet iemand de reden?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.9K

Het beste antwoord

Badminton is gewoon heel erg saai, doordat het weinig dynamisch is. De shuttle beweegt zich behoorlijk traag door de lucht door de veer-vorm.

Tennis bv heeft veel meer dynamiek in het spel waardoor het spannender is om naar te kijken. Een tennisbal gaat veel harder dan een shuttle.

PS (geen antwoord op je vraag: )op de olympische spelen was er een rel bij de badminton. Kan je misschien in je verslag gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel dus, dat badminton niet vaak op TV komt, omdat het saai is door het ontbreken van de dynamiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat badminton de meeste mensen niet interesseert, de kijkcijfers zullen niet opwegen tegen de kosten. Voetbal, schaatsen en tennis daarintegen zijn wel geliefd, daar komen de sponsoren op af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dankje
je kunt de vergelijking badminton/tennis maken.
tennis is een sport die al heel lang erg populair is, veel beoefenaren, veel sportclubs en dus veel geld / reclame bereikbaar/ sponsors (kijk bijv. naar het abn tennistoernooi in rotterdam ieder jaar feb./maart (?) )

badminton komt wel op tv, maar alleen als er ek of wk wedstrijden zijn, waar nederlandse spelers mee doen.

succes met je verslag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Zal wel lukken ;)
Ja, badminton is saai, tenminste voor de meeste mensen. Maar dat is schaatsen ook voor alle niet-Nederlanders. Waarom worden we hier in Nederland dus overstelpt met schaatsen op tv? Omdat we er heel goed in zijn!
Net zoals we sinds Youri van Gelder en Epke Zonderland veel meer turnen zien en sinds NL wereldkampioen werd veel meer honkbal. En zeker als je heel lange tijd ergens goed in bent, wordt zo'n sport bijna onderdeel van de volkscultuur en wordt er in media veel aandacht aan besteed, zoals Nederland met schaatsen of België met wielrennen en ... zoals bv. Indonesië of Denemarken met badminton. In die landen zie je veel meer badminton op tv.
Een iets banalere reden waarom badminton weinig op tv is, is simpelweg omdat het net zo hoog hangt. Dat levert vanuit televisietechnisch oogpunt een onrustig/onoverzichtelijk/onduidelijk beeld op. Bij tennis hangt het net lager en is het speelveld daardoor overzichtelijker voor de kijker. Dit probleem bij badminton zou wellicht ondervangen kunnen worden door, zoals bij volleybal, de camera aan de zijkant te posteren.