Wat kan ik aan beweging doen met zulk slecht weer?

Ik moet aan mijn 500 kcal per dag komen, maar als het regent lukt het niet om mijzelf te motiveren om buiten te gaan bewegen.
Dus mijn vraag is wat er qua beweging binnen is te doen? En dan bedoel ik thuis binnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
5.5K
Amadea
11 jaar geleden
Schaf een hometrainer aan. Kan je lekker droog zitten fietsen, en ondertussen een boek lezen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook een hometrainer op me kamer,maar dan lees ik geen boek maar dan luister ik muziek(mp3 op!)of ik kijk gelijk tv.
Ritsuka
11 jaar geleden
Je moet helemaal niet aan 500 kcal verbrand op een dag komen, een rustdagje is ook lekker met dit weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens Ritsuka. Lekker met een boek bij de kachel.
Morgen weer rennen :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1 dag kan dat wel ja, maar niet als het zoveel dagen slecht weer is
Ritsuka
11 jaar geleden
ja, we gaan nu eenmaal naar de winter toe, en dan krijg je dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaar dus ook mijn vraag :)
Ritsuka
11 jaar geleden
maar als je maar 800 kcal op een dag eet, hoef je toch geen 500 kcal te verbranden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jawel volgens die berekening wel, anders val ik niet af.
Ritsuka
11 jaar geleden
ja, die berekening is leuk, maar uit je andere vraag is al gebleken dat dit niet werkt als je lichaam in de spaarstand is. Dan is je stofwisseling vertraagd, heb je je daar al eens over geinformeerd?
Je hele formule om af te vallen werkt niet, omdat je ondervoed bent.
Ritsuka
11 jaar geleden
http://www.valtaf.nl/artikel/7521/alles-over-de-spaarstand/
http://www.valtaf.nl/artikel/4484/je-lichaam-in-een-spaarstand-wat-houdt-dat-in/
http://www.voedings-advies.nl/node/340
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang ik blijf afvallen vind ik het oke, en als dat niet meer lukt kijk ik wel verder. Ik wil me daar niet druk om maken, en ook niet over die spaarstand.
Amadea
11 jaar geleden
Tot je tussen zes planken ligt? Of is er nog een mogelijkheid om er iets tegen te ondernemen?
Ritsuka
11 jaar geleden
ach ja, je kan beter tegen een muur gaan praten, die luistert beter. Veel succes met je lijf blijvend kapot maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begin een beetje het vermoeden te krijgen dat Faith denkt dat GV een soort pro-ana site is. Ik geloof ook niet dat ik er nog energie in ga stoppen ; dat kan ze beter zelf gaan doen.
Maar ik vrees met grotere vreze dat ze hier binnenkort wel eens haar allerlaatste vraag zou kunnen gaan stellen - en niet omdat ze is geband :( Dieptriest eigenlijk, dat je hier vanaf de zijlijn alleen maar kunt toekijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, als je geen enkele gram vet meer op je botten hebt, zul je het met dit weer - terwijl ik nog heerlijk in het zonnetje in mijn tuin zit - al wel koud hebben.
Als je daarbij gaat interen op je spieren door nauwelijsk te eten, heb je natuurlijk geen greintje energie over om jezelf warm te houden. Dan zal het onder de 25 graden al snel koud lijken. Maar je hebt gelijk ; het weer is prachtig. Straks lekker een uurtje fietsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Marleen Ik zit ook te kleumen bij de verwarming,ik heb het zelfs in huis koud en mijn handen en voeten krijg ik bijna niet warm.
Natuurlijk weet ik hoe dat komt,maar dat wil toch niet zeggen dat het nu echt lekker weer is?
Het is nu buiten 8 graden zie ik op de weerapp op mn iPhone. En trouwens,ik herken het gevoel en de drang of te willen(moeten)vallen,
daar kan je heel ongelukkig en onrustig door voelen.
Ik ben er zelf elke dag mee bezig,en dat is vreselijk moeilijk,ik wil namelijk wel beter worden,maar eigenlijk niet aankomen.
En dat gaat niet samen,dat weet ik nu.
Dan roept veel angstgevoelens op en het gevoel te falen als je er niet aan toe geeft.
Ik weet dus wat faith92 doormaakt.
En daar word je echt niet gelukkig van hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel het niet onaardig, maar ik heb liever geen discussies. Om die reden worden mijn vragen vaak verwijderd, en dat wil ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Lauren ; maar dan weet jij dus ook als geen ander hoe gevaarlijk obsessief Faith bezig is, en dat ze, in plaats van hier levensgevaarlijke 'tips' vragen, beter echt hulp kan zoeken. Hulp die jij hopelijk ook hebt of zoekt. Met het weer ben ik vrij makkelijk : droog = altijd lekker, en koud betekent een dikke jas of broek of schoenen. Een HEEEELE dikke, dat dan weer wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb wel eens 8o reactie's gehad bij een vraag,en die is toch niet verwijderd. Ik hoef ook geen discussie hoor.
Is goed bedoeld. Bij dit soort vragen(als mensen de reden erachter weten zeker)kan je meerder reactie's verwachten,omdat mensen je willen helpen.
Dat weet ik zelf dus ook uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al echt hulp, maar ik moet het toch ook zelf willen anders heeft het geen zin. En ik kreeg zonet een opmerking dat ik er niet dun uit zag dus er is helemaal niks aan de hand. Ik voel me er wel super rot door.
Amadea
11 jaar geleden
Dat jij door veel lagen kleding te dragen kunt camoufleren hoe mager je bent betekent nog niet dat er niks aan de hand is, Faith. Mensen willen graag iets aardigs zeggen, maar ze zullen enorm schrikken als ze jou in je ondergoed zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zo iets ten koste van alles, ten koste van je gezondheid zo graag wilt, dan bestaat er geen slecht weer! Verders krijg ik kippenvel van al deze weemoedige ellende, ik zie hier mooie mensen die graag vooruit willen, maar nog harder achteruit getrokken worden, tot het moment dat er geen weg meer terug is.
Ik heb erg met jullie te doen, heel erg!
Voor Laurena, hoop ik, dat ze uiteindelijk aan de goede kant van de streep komt te staan, je bent zo dicht bij!
En mogelijk kan je faith met je mee trekken, de juiste kant op. Dat zou pas geweldig zijn!!

Het beste antwoord

touwtjespringen
15 min springen = 1/2u hardlopen
Touwtjespringen is goed voor je coördinatie, uithoudingsvermogen én je krijgt er sterkere been-, buik- en armspieren van.
Bovendien verbrand je door te springen véél calorieën.
Na 6 weken kun je 1000 keer springen en tijdens elke training verbrand je zo'n 150 à 200 kcal. Een kwartiertje springen komt overeen met een halfuur hardlopen.
In combinatie met de bovenstaande tips :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Touwtje springen is een goed idee, had daar zelf niet eens aan gedacht.

Andere antwoorden (12)

Trap op en aflopen, opdrukken, buikspieroefeningen en zo kan ik nog wel wat beweging verzinnen.
paulus811
11 jaar geleden
Wij hebben thuis een matje.
Daar kan je sport oefeningen op doen.
Als je dat niet heb kan je het op een dun matrasje doen.
Of op heeeeeeeeeele dikke kleden

Suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Push-ups en sit-ups zijn makelijk om binnen te doen. Je kunt ook flesjes water (0,5 liter) vullen en deze als gewichtjes gebruiken. Je kunt ook opdrukken. Poetsen en dansen zijn ook geweldige oefeningen. er zijn mogelijkheden te over.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja vooral dansen!
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de was met de hand doen in plaats van met de wasautomaat.
500kcal verbruiken met beweging is veel
Ik weet niet wat je normaal buitenshuis doet, anders het aanschaffen van een (2e hands) crosstrainer of bijv. hardloopband. Of ga naar een sportschool. Schuif de tafel weg en ga een fitness dvd volgen, begin met Nederland in beweging op Ned. 1 elke morgen of koop een Wii balance board. Verder geen ideeen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha,Nederland in beweging heb ik ook pas ontdekt!;)
En toevallig was ik ook van plan binnenkort zo'n balance board te kopen.
Mijn broer gaat een Wii voor me kopen als verjaardagskado.
Ik moet echt weer aan mijn conditie gaan werken;)
Goeie tips hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wel goed je best doen he met NL in beweging, niet gaan zitten op een stoel :P En buikspieren, billen blijven aanspannen en rug rechten :-)
Gaaf verjaardagscadeau hoor! Succes ermee :)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen plek voor een hometrainer, maar alsnog bedankt voor je reactie :) ik kan idd weer de wii gaan gebruiken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben al een XBox thuis(die is van mn broer)en daar heb je ook fitness-programma's voor.
Dus ff kijken wat ik doe.
Ik ben trouwens ook geïnteresseerd in Yoga(om te ontspannen,want dat lukt me echt niet)en die heb je ook op de Wii.
Iemand ervaring mee?
Huis schoon maken, kasten opruimen, zolder opruimen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ ja vroeger hoefde je je niet druk te maken om calorieen te verbranden als huisvrouw, veel ging nog met de hand
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee die waren blij als ze sávonds even konden zitten.
Je kunt dan gaan vrijen, in België verbranden ze daar 300 kcal per uur mee.
Zal in Nederland vergelijkbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dit humor!! Alsof belgen andere mensen zijn als nederlanders:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
volgens mij is het gemiddelde vluggertje van vijf minuten klaar-afrollen-snurken niet vodoende voor 300kCal...l
Ga een avondje horrorfilms kijken.
Vooral de Shining schijnt erg goed te zijn voor de calorie-verbranding.

http://www.ad.nl/ad/nl/1003/You/article/detail/3339176/2012/10/29/Horrorfilms-kijken-verbrandt-calorieen.dhtml
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Dit vind ik toch wel een heel originele manier;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof er alleen niet in, maar bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, de onderbouwing klinkt op zich wel geloofwaardig.. Maar ik vermoed zelf ook dat je met een half uurtje hardlopen sneller meer verbrand dan met The Shining. Bijna 200 calorieën in 2,5 uur horrorfilm... En dan moet je uiteraard de film ook nog uitzitten zonder drank en nootjes, anders wordt het resultaat direct weer ongedaan gemaakt :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als dat zou kloppen was ik zo mager als een lat :lol:
Of ik zou anders natuurlijk nog dikker zijn, als ik wijvenfilms keek ofzo....dat kan ook...
Touwtje springen
Gewicht heffen met een zak aardappelen
Ramen lappen
Interieur verplaatsen
Lampen verhangen
Dweilen
Dansen op muziek enz enz
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met Xbox 360 in combinatie met de kinect kan je verschillende oefeningen doen, er zijn tamelijk wat fitness cd's voor de kinect (je hebt er wel tussen 1,5m en 2 m ruimte voor nodig)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Strooi de inhoud van een zak confetti over de grond en raap dan de stukjes papier één voor één op!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij kinderen deden dit vroeger voor de lol en volwassenen voor de lijn: de hoelahoep, zeer intensief, heel goed voor je taille.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Men gaat zitten op een gewone stoel. Mag een armstoel zijn. Blijf rechtop zitten. Klem een voetbal tussen de voeten en hef je bovenbenen op. Knieën richting kin. Doe dit tot je een ons weegt(bij wijze). Zware oefening.