Wat zijn de benodigdheden voor vissen aan de Middelandse zee?

Ik ga morgen naar Barcelona (strand) en wil wel wat vis vangen. Ik heb gewoon een klein werphengeltje.
Wat voor draad en aas etc heb ik nodig om wat voor vis te vangen?

11 jaar geleden
in: Sport
3.8K

Antwoorden (1)

Met een klein werphengeltje zal je het niet redden om te gaan strandvissen.
Voor dergelijke activiteiten heb je toch een forse lange werphengel nodig die veel kan verzetten.
Als lijn zou ik 30/100 nylon aanraden, qua haakaas en haak? tja dat ligt er net aan wat voor vis je wilt gaan belagen.
Persoonlijk zou ik voor een gewone paternoster gaan en als haakaas stukjes vlees o.i.d.
Maar je kan natuurlijk ook even lokaal rond gaan kijken.
Vissen is ook een kwestie van kijken en niet alleen kijken naar waar te gaan vissen maar zeker ook hoe te gaan vissen.

Als ik de gelegenheid had dan liet ik de zee voor wat het was en dan ging ik landinwaarts, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Zie ook deze link;
http://www.spain-info-finder.co.uk/fishing.php