Waarom zijn fitnesscentra zo onduidelijk qua prijzen?

Naar aanleiding van dit topic stel ik deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/bestaat-informatie-orgaan-kunt-informeren.37035
Gisteren heb ik her en der op het internet gekeken naar een fitnesscentrum in Eindhoven. Het viel me hierbij op dat de prijzen niet duidelijk zijn bij 1 van de 5 grote fitnesscentra.
Dit viel me eerder ook al op bij de keuze van een fitnesscentrum

Ik wil weten wat het goedkoopste abonnement is voor 6 maanden en ik wil niet de laagste prijs dat een fitnesscentrum kan aanbieden voor een pakket van 2 jaar waarbij ik het gehele bedrag gelijk moet overmaken.

Voorbeelden waarbij dit het geval is:
Healthcity
David lloyd
Fitness first
Olympia

Het enige voorbeeld waarbij alles duidelijk is:
Fit for free

Deze onduidelijke info heb ik eigenlijk bij geen andere branche gemerkt dan in de fitnessbranche. (en dan heb ik het nog niet eens over de opzegtermijn van 3 kalendermaanden)

Ben benieuwd wie hier een verklaring voor heeft!

Sorry voor de "reclame"!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat onduidelijk zijn hebben ze in ieder geval gemeen met ziektekostenverzekeraars.

Het beste antwoord

Fitnesscenta willen graag dat jij in persoon langs komt op een centrum zodat ze je kunnen laten ervaren hoe ze zijn, een ik-ervaring meegeven heet dat. Vervolgens gaan ze pas in over tarieven met het idee: als jij hen goed ervaart wil jij er ook voor betalen.

Fit for Free is een ander concept met een redelijk open karakter; zij zeggen: dit is de prijs en dit krijg je ervoor. Zij profiteren vooral van de massa.

Ik denk voor jouw keuze dat je moet stil staan wat je nu precies wil; alleen fitness of ook coaching/begeleiding erbij. Fit for Free geeft namelijk vooral fitness en maar weinig begeleiding...

Succes met je keuze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om verwarring te zaaien, zo kun je iets duurder verkopen dan de concurrent. Dit komt ook in meerdere branches voor.
Zie mijn antwoord bij op de volgende vraag.

http://www.goeievraag.nl/vraag/verwarring-rond-klimaatverandering-doorbreken.36562

Toegevoegd na 2 minuten:
In Tue sportcentrum is trouwens een relax en goedkoop (65euro/jaar) fitness centrum, maar ik weet niet of je persé een studie bij de tue of de fontys moet volgen om daar te mogen sporten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze willen altijd een slag om de arm houden. Als ze eenmaal weten wie je bent, wat je wilt en hoe lang je denkt te blijven, kunnen hun hun prijzen daar naar aanpassen. Als jij voor de sportschool stopt met een vette Mercedes, proberen ze meer poen uit jou te trekken als diegene die met een Fiat Pandaatje komt.
It's all big business