Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Soms heb ik steken in mijn zij als ik sport, wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
894

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Steken in de zij worden meestal veroorzaakt door verzuring in de spieren. De verzuring word veroorzaakt doordat je voor het sporten te zwaar voedsel heb gegeten, niet genoeg brandstof in je lichaam of gewoon een slechte conditie. wat helpt is om rustig op te bouwen, een goeie warming up, niet teveel eten voor het sporten maar wel genoeg brandstof binnen krijgen zoals koolhydraten en suikers. als je een betere conditie krijgt merk je ook dat het minder word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een uur voor het eten niet te zwaar eten, dus geen hele maaltijden gaan eten. neem een rijstwafel of soep.
Het kan ook zijn dat je lever niet genoeg zuurstof krijgt, dus je zou heel overdreven kunnen gaan ademen. sowieso op je ademhaling letten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij werkt rekken van mijn buik ook als ik steek krijg tijdens het sporten. daarnaast inderdaad niet eten kort voor je gaat sporten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat kan komen door een maaltijd of een drankje voor het sporten. dit kan ook komen door een slechte conditie . als trucje on het weg te krijgen moet je je armen in de lucht steken en strekken. het werkt echt! weet jij ook raad met mijn probleem?
suc6 ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding