Eh, als je in een sportschool sport, dan heb je toch enige begeleiding? Je instructeur kan je vast vertellen na hoeveel tijd je iets zult merken.
Ik kan je hier mijn ervaring vertellen.
Als je conditie echt belabberd is, en je begint te sporten, merk je al vrij snel verschil. Na vier tot maximaal zes weken merk je al dat je de oefeningen zwaarder kunt maken, of dat je ze langer/makkelijker volhoudt als je ze even zwaar houdt. Je merkt dat even de trap oplopen nu een makkie wordt, zonder te hoeven hijgen als je boven bent. Ook als je twee trappen oploopt.
Na twee tot drie maanden merk je écht verschil.
Daarna gaat het nog steeds vooruit, maar gaat het wel langzamer. Het hangt er dan vooral vanaf hoe consequent je blijft trainen.
Juist vanwege dat laatste is het zo enorm belangrijk dat je iets gaat doen dat je ook *leuk* vindt. Daar hoort ook bij: kijk of zo'n sportschool echt wel iets voor jou is. Ik vind al die apparaten bijvoorbeeld maar niets, ik doe liever iets in de buitenlucht. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.
Probeer eens iets uit: hardlopen, korfballen, tennissen, zwemmen, paardrijden, voetballen, roeien, hoogspringen - je *moet* iets vinden dat je leuk vindt, anders vergeet je je goede voornemen.
Succes!