Ben ik erg snel als ik deze tijd ren?

Ik vroeg me af of ik met een tijd van 10.8 seconde voor 80 meter een goede tijd is, ik haalde het op school
Toen was ik 16 jaar ongeveer 65 kg 1.80-1.84 meter. verder had ik geen speciale schoenen, orginele startpositie of training.

Toegevoegd na 3 minuten:
Is er trauwens een manier om zelf een meting te doen? Want ik zou mijn tijd willen weten op 100 meter.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

10.8 seconden voor de 80 meter sprint is een goede tijd,maar niet buitengewoon hoog.

Je kan met zijn tweeen even een start en finish markering aanbrengen, en met een stopwatch kijken wat je prestatie nu is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.8 seconden is vrij hoog, maar niet buitengewoon voor iemand van 16: wij hebben dit ook een keer gedaan, (4vwo) en de snelste jongens kwam net boven de 11 seconden uit.

dan zul je op zijn minst met zn tweeën moeten zijn, en dan met een stopwatch moeten meten.

Toegevoegd na 38 seconden:
*ik bedoel uiteraard vrij snel...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor ongetrainde atleten, zonder spikes op gras met een stopwatch meten is het prima, maar het is geen denderende tijd. Zelf meten is extreem onbetrouwbaar.

Als je wilt sprinten zou ik gewoon bij een atletiekvereniging gaan, die leren je ook technisch beter lopen en ze leren je omgaan met je spieren. Sprinten zonder fatsoenlijke warming up en cooling down kan tot nare blessures leiden.