Eigenlijk heel simpel.

Uit de halvefinales komen twee finalisten (de winnaars van de halvefinales), en twee verliezers.

De twee finalisten doen aan de finale mee en strijden voor goud en zilver, maar er komt geen "troostfinale" (zoals in handbal, basketbal, waterpolo, hockey, enz.) voor de verliezers van de halvefinales, en dan krijgen ze allebei en gedeelde 3e plaats, en dus 2 bronzen medailles.

Dat zie je vaak bij vechtsporten, om zo de belasting en de kans op blessures voor de sporters enigszins te beperken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Waarom laten ze de 2 verliezers van de halve finale niet strijden om de 3e plaats net zoals voetbal..