Hebben polsstokhoogspringers en kogelstoters of speerwerpers hun eigen materialen mee tijdens wedstrijden?

Tennissers en Hockeyers hebben dat uiteraard. Maar hoe zit dat een polsstok of een kogel, discuss of speer met atletiek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.4K

Antwoorden (3)

ik weet dat bij polstok
je alle materialen krijgt/ of moet kopen van de vereniging/club waar je je bij hebt aangemeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een polsstok is individueel, afgestemd op gewicht, snelheid en springhoogte van de atleet. Een speer, kogel en discus zijn normaal gesproken niet aangepast op de atleet. (Van speer weet ik het niet helemaal zeker trouwens).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De keuze is aan de atleet. Er zijn vrijwel altijd materialen voorzien op de wedstrijd zelf. Als een atleet liever zijn eigen werpmateriaal meebrengt kan hij/zij deze gebruiken mits ze vooraf door de wedstrijdorganisatie gewogen en gecontroleerd zijn. Een eigen (of van eigen vereniging) polsstok wordt wel aangeraden omdat ze onderling veel verschillen (gewicht, spronghoogte, flexibiliteit,...).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je daar een bron van?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigen ervaring (ik doe zelf regelmatig wedstrijden). Al ben ik niet zeker of het altijd toegestaan is (vooral bij kleinere (indoor) wedstrijden).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je niet aan de olympische spelen hebt meegedaan volstaat eigen ervaring hier niet, al helemaal niet omdat je niet zeker bent. Ik zag ze bij dat kogelslingeren elke keer een kogel uitzoeken uit een rek wat klaar stond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er wordt niets gevraagd over de OS :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lol je hebt gelijk tomaat!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Of ik er zeker van ben : uitzonderingen heb je overal.
- Ivm dat rek : het zou stom zijn als de atleten hun kogel zelf weer op moeten gaan halen. Juryleden die de kogels terug leggen in een rek is veel praktischer (en zo kan er niet vals gespeeld worden).