Wat is de temperatuur van het water in een Olympisch zwembad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
13K

Antwoorden (1)

Het water is tussen de 25 en 28 graden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zit nogal wat tussen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had die link ook wel gezien maar dat lijkt me echt veel te ruim.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De temperatuur zal ook wisselend zijn, na activiteiten in het water.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm ik vind het ook echt te ruim genomen.. Geen - geen +....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van mij een plus.
DRIE of VIER graden verschil is niet zo veel. De twee topsportcentra in Nederland, één in Amsterdam (NZA) en één in Eindhoven (NZE) zijn de Olympische baden in Nederland: Het zwembad moet bij de NK/EK/WK een minimum temperatuur van 26 graden Celsius hebben. Dat wil zeggen dat het ook hoger kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je dat niet zo ruim neemt moet je constant wedstrijden uitstellen als het even onder het gemiddelde nivo komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk gevonden dat het rond de 26/27 moet zijn, maar dat het ook weer verschilt of het gaat om korte baan zwemmers en langebaan zwemmers.