Waarom heeft het olympisch comité niet gehandeld nadat bleek dat het London 2012 symbool op een fellatio gevende Lisa Simpson leek?

Is hier intern wel discussie over geweest of is dit helemaal langs het IOC gegaan? Ik verbaas me elke keer weer over als ik iets over de spelen zie en het logo wordt getoond.

Google op lisa simpson olympic logo 2012 als je niet weet waar ik het over heb.

Toegevoegd na 1 uur:
http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&q=lisa+simpson+london+2012+logo&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&biw=1366&bih=667&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=e2AWUJO_E9C20QXOx4GQBQ

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Grappig.
Het logo heeft al vanaf de introductie in 2007 enorme kritiek te verduren gekregen.

Het heeft niks met Londen te maken.
Het veroorzaakt epileptische aanvallen,(de bewegende versie)
Het lijkt een tekening van een 4-jarige.
Door Iran is het racistisch genoemd: verborgen pro-Israelische propaganda.
Het lijkt op een swastika.
Het lijkt op een seksuele daad.

En al die kritiek is heus wel terecht gekomen bij de bazen van het Olympisch comité, maar de baas President Jacques Rogge is het blijven verdedigen.

Misschien ook wel omdat het 400.000 pond gekost heeft.

En omdat ieder logo, ieder merk wel onderwerp van kritiek zou zijn geweest.
Mensen kunnen wel alles zien in een plaatje. Dat blijf je houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor de verweer link.

Andere antwoorden (2)

Dat is alleen als je er tanden bijzet en één ring vervangt door een oog (dat kent het originele logo niet). Verder is het zo dat alleen subjecten met een zeer verderfelijke geest zulks waarnemen!

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan het ook zo zien dat Bart Simpson het hoofd van Lisa aan het opeten is en tegelijkertijd een flinke stomp in haar maag geeft (mijn geest is gelukkig niet verdorven!).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kan het ook zo zien dat Bart Simpson het hoofd van Lisa aan het opeten is en tegelijkertijd een flinke stomp in haar maag geeft (mijn geest is gelukkig niet verdorven!). Wie heeft dat scenario dan bedacht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die nicht van je: MissTrostomaat
Niet iedereen ziet daadwerkelijk Lisa en Bart Simpson in het logo. En het ligt er ook maar aan in welke kleuren het logo weergeven wordt. Op de locatie waar de schiet wedstrijd plaatsvindt, is het logo oranje. Hier kan je dus niet echt veel er uit opmaken.