Wat is de mooiste fietsroute van de provincie Groningen?

Mijn partner wil graag fietsen een paar dagen in Groningen. Misschien heeft iemand wel een idee van waar het heel erg mooi is? Ik ken Groningen nagenoeg niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Of iets mooi is of niet, dat is een heel persoonlijke mening.

Ik vind het uitgestrekte en platte en kale land van Groningen heel mooi, maar een ander vindt dat vreselijk.
Dus daarop is geen antwoord te geven.

(mag hier ook niet, meningen inventariseren)

Daarbij komt nog dat wij niet weten hoe goed en hoe lang jouw partner wil fietsen, (10 km of 200 km) dus routes geven is ook niet te doen.

De fietsersbond heeft een fietsrouteplanner.
Hou je van de zee: dan plan je een route langs het water.

http://www.fietsersbond.nl/fietsrouteplanner/groningen/?gclid=CNDz4qPVo7ECFUdvfAod3Bwwgg

Een rondje door de stad of provincie fietsen? De VVV Stad Groningen heeft een aantal leuke fietsroutes uitgezet om de stad en provincie zelf te ontdekken op de fiets.

http://toerisme.groningen.nl/zien-doen-beleven/actief/fietsen?gclid=CJ6Jn7vVo7ECFccLfAodi3cWfA

Hier vind je ook verschillende suggesties:
http://www.fietspad.nl/Fietsroutes/Groningen/

En dan nog de top 10 fietsroutes Groningen volgens deze site:
http://www.fietspad.nl/Fietsroutes/Groningen/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is de Noord Groninger Antiek- en Curiosaroute een leuk idee. Dan heb je zo af en toe nog een leuke pauze waar je naar uit kunt kijken, als het fietsen je even te zwaar of saai wordt:

'Je ontdekkingsreis door het Noord Groningse antiek- en curiosalandschap kun je op verschillende manieren doen. Je pakt de auto of de fiets en bepaalt zelf je route. Wat je ook kiest, je komt gegarandeerd door de mooiste plekjes van het gebied.
Langs wierden, waterlopen en nostalgische dorpjes. De locaties zijn even divers, als dat ze mooi zijn. Je koopt spulletjes in boerenschuren vol meubels, of kleine schattige winkeltjes met namen als ‘De Snuisterij’. Op welke locatie je ook bent, de sfeer ademt het authentiek Groningse gevoel, gemixt met snoepige antiek, curiosa-retro en brocante."
www.cityfan.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mooiste fietsroutes van Groningen vind je toch wel langs de kust en bij het Lauwersmeer. Wanneer je een rondje Lauwersmeer hebt gedaan kun je even een hapje gaan eten bij Restaurette Schierzicht met uitzicht op Schier....Dat is genieten natuurlijk