hoe train ik mijn rechterbuikspieren wat meer?

ik ben al een tijdje thuis bezig om mijn buikspieren te trainen en je begint al aardig wat te zien. maar mijn probleem is dat links de blokjes meer naar voren komen dan rechts. dus mijn vraag is : zijn er speciale oefeningen die alleen de rechterkant van je buikspieren traint of in iedergeval meer dan links of kan ik gewoon een oefening aanpassen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Antwoorden (4)

Je kan een soort van sit-ups doen door je lichaam meer naar rechts te draaien als je omhoog gaat en je linkerbeen op te tillen, zo train je een kant van je buik.
Succes met je sixpack :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga gestrekt op je linkerzij liggen en zwaai dan met je rechterarm naar je enkel om deze aan te tikken. Het is daarbij niet de bedoeling dat je je lichaam ondersteunt met je linkerarm, maar dat de kracht vanuit je schuine buikspieren komt. Ik zou niet alleen rechts doen, maar het wel afwisselen.

Ook de zogenaamde criss cross beweging is goed. Ga op je rug liggen en maak fietsbewegingen waarbij je met je linkerelleboog je rechterknie aantikt en andersom. Ook daarmee train je je schuine buikspieren.

Trainse!
paulus811
11 jaar geleden
Sit-up positie,
rechte been, met de buiten kan van je scheen op je linker bovenbeen,
rechte hand op je buik,
linker hand achter je hoofd en naar recht chunchen

Zie 1:30 van de video

http://www.youtube.com/watch?v=LhyFofE82cw

Toegevoegd na 1 minuut:
CRUNCHEN
11 jaar geleden
als je ligt moet je je benen gebogen in de lucht houden en om je rechter kant te trainen moet je je rechterelleboog naar je linker knie doen en dan zo omhoog komen en om links te trainen je linker elleboog naar je rechter knie