is sporten altijd goed voor je gezondheid ????

ja ik wil dat graag weten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Het beste antwoord

Sporten is gezond, topsport niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Nee hoor...

Aangezien dat de dartsport bekent staat als kroegsport houd dat niet in dat dit goed zou zijn voor je gezondheid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Darten een sport noemen, tja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'bekent staan als' is niet het zelfde als 'per definitie ongezond'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: Darten is nu eenmaal een sport... @Nietloos:Volgens mij lees jij mijn antwoord verkeerd...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: het wordt wellicht een sport genoemd, maar ik noem het geen sport.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@starbless: dat met die verkeerde antwoorden lezen heb ik alleen bij jou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: Ik noem en vind Tennis en Rugby ook geen sporten... @Nietloos: Er staat dat dit niet inhoud dat het goed is voor je gezondheid. En daarmee heb ik politiek correct antwoord gegeven op de vraag of dat sporten altijd goed is voor je gezondheid. Maar ik had ook schaken, of dammen kunnen noemen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'bekent staan als’ is niet het zelfde als ‘per definitie ongezond’, (en dit geldt ook voor bv schaken, of dammen)
Te veel sporten is ook weer niet goed, want als je bijvoorbeeld een intensieve training hebt gehad op de ene dag, mag je de dag daarna niet nog een intensieve training doen. Dan raak je overspannen.

Over het algemeen is lichaamsbeweging wel goed voor je, het houdt je in een goede conditie. Maar als je bijvoorbeeld een ziekte of blessure hebt is het niet verstandig, maar dat spreekt voor zich.

Toegevoegd na 15 seconden:
Sorry, overspannen = overtraind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet altijd. Als je te vaak, te lang gaat joggen bijvoorbeeld, kan je er gif op innemen dat je later last van je knieën en/of enkels krijgt.
Heb er al zoveel voorbeelden van gezien.
En als je gaat droogfietsen of spinnen tot je er bij neervalt ... dat is ook niet goed.
Zolang er geen "te" voor staat (te zwaar, te lang, te vaak) kan het geen kwaad.
Maar als je té fanatiek bezigbent is het niet goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt er ook aan wat voor sport en of het wel bij je past
en veel sporten moet je ook langzaam opbouwen om eraan te wennen
iemand die te snel te veel wil krijgt alleen maar blesures en problemen

maar een beetje lichaamsbeweging is altijd wel gezond ja
14 jaar geleden
De sporten waar je hart bij moet werken zijn gezond..
De rest niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sporten is goed voor mens en geest.
Maar pas op wat je doet, een blessure ligt snel op de loer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het met sporten net zo is als met alle andere dingen in het leven:
Hou je aan de regels, bouw het rustig op (en af), doe het met mate en denk na bij wat je doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Serieus: de laatste keer dat ik ging sporten (hardlopen was dat), brak ik m'n arm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Daddy700;

Nee, en het feit dat het aantal ziekmeldingen op maandagochtend het grootst is wegens amateursportblessures onderstreept dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet eerst gaan kijken ben ik gezond genoeg om te sporten en rustig aan beginnen en langzaam beginnen op te bouwen en altijd naar jou lichaam luisteren dan is het wel gezond en goed voor lichaam en geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles wat begint met te is niet goed, behalve tevreden.Teveel sporten is niet goed, langzaam opbouwen en matig sporten wel.Als je een hartafwijking hebt is sporten meestal een hachelijke onderneming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee! ik ben zelf een topsporter en er is dit jaar een artikel over mij verschenen in een Nederlands snowboardblad van 10 pagina's lang over ''de 9 levens van mij..'' Het ging over mijn ellenlange blessure lijst met de positieve dingen van mijn sportcarrière daar tegenover. Zeg maar de yin yang van het snowboarden. Ik geloof er in dat elk nadeel zijn voordeel heeft en visa versa. Ik ben het levende bewijs dat sporten echt niet altijd goed voor je is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen, het is heel erg belastend voor je gewrichten. Kijk naar mij :) ik volleybal al 6jaar, zelf ben ik 17jaar oud en al last van gewrichtskraakbeen die nie meer de schokken opvangt dan normaal en daarom pijn heeft in de knieen... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja & Nee. Ja, omdat het goed voor je hartspieren etc is. Je hartspieren worden sterker en je lichaam ook. Nee, omdat het eraan ligt wat voor sport je gaat doen en hoe effectief.
Je moet je niet te veel inspannen is slecht voor je hart. Je moet ook niet zo'n sport hebben als darten, daar span je dan je lichaam weer te weinig mee.