Ik doe aan hardlopen en ik heb drankjes met extra eiwitten en andere voedingsstoffen, wanneer moet ik die drinken?

Ik loop 's avonds rond negen uur een halfuurtje tot een uurtje hard.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Liefst binnen een half uur nadat je klaar bent met trainen. Dan worden de eiwitten ook echt gebruikt om je spieren mee aan te vullen. Daarna is het in feite gewoon extra voedsel. Na trainen krijg je vaak een honger moment, het mooie van dan veel eiwitten eten is ook nog eens dat je dan in ieder geval geen slechte voeding neemt (die wel erg verleidelijk is: zoals marsen enzo. Uiteraard moet je ook rekening houden met het totaal aan voedsel wat je eet qua calorieen en ander voedingpatroon. Het hangt er ook vanaf waarom je hardloopt: conditie: kan je best de eiwitten als extra eten, afvallen: dan ook eiwitten, maar iets anders niet, anders val je niet af.

Als je zo kort loopt kan je lichaam dat prima aanvullen met de gewone voeding. Die drankjes zijn voor duurlopers etc en voor de rest is het geldverspilling.

een half uur tot een uur, daar heb je geen speciale aanvulling voor nodig. Een half litertje, een hele liter als het heet is, water. met niks. gewoon uit de kraan. Als je erg mager bent, mag je erna bijvoorbeeld een banaan of een boterham nemen. Als je unilever wilt sponsoren moet je dat vooral doen, maar voor je lichaam heb je dat niet nodig dus maakt het ook niet uit wanneer je het drinkt.

Direct na je training. Wat zit er allemaal in? Als dit je enigste sport is, zal ik alleen iets als Vitargo gebruik tegen krampen en voor herstelling.

drankjes met eiwitten en voedingstoffen altijd innemen voor het trainen, tijdens het trainen water of ISO drank (geen energy drank) en na het trainen. Dus voor kracht voor het trainen en voor herstel na de training. succes

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100