Wat is een mooie rustige fietsroute in heel Nederland waar je geen last van auto's en/of bromfietsen heb ? Liefst een beetje bosrijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

De gehele Veluwe incl. het Deelerwoud heeft aaneengesloten, bewegwijzerde fietspaden.

U passeert rustieke boerderijen, kastelen, houtwallen, zandverstuivingen, rustgebieden voor het wild, sprengen, vennen, watervallen, voederplaatsen, uitkijktorens, beekjes, pontjes, horecagelegenheden, campings, musea, visvijvers, kortom teveel om op te noemen.
Kilometers fietsplezier.

Neem behalve een opgewekt humeur ook genoeg gereedschap, bi/bu banden, kompas, kaarten en eten en drinken mee. Ook al is het bewegwijzerd, u kunt opeens ver van de bewoonde wereld af zitten.
Neem ook een goede schijnwerper of zaklamp mee, alsmede een verbanddoos en een tekentang.

Bedenk dat u voor zonsondergang het bos uit bent.
Een goede geladen gsm en navigatie is een must.
Alvast een prettige vakantie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zeer grote plus, ook voor de aanvullende informatie van mee te nemen hulpmiddelen! +
(Dan kan er ook getekend worden, hahaha)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tekentang is om een Teek uit het lichaam te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad? Heb ook nog niet eerder met een tang getekend.

Andere antwoorden (8)

hier op de noordveluwe zijn fietsroutes zat je kunt rijden van knooppunt tot knooppunt en zo je eigen kilometers bepalen

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.fietsen.123.nl/page/fietsknooppunten-in-nederland
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nationaal Park Weerribben-Wieden is zeker een bezoek waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Te Cothen daar heb je een mooi kersen gebied en een mooie speciaals fiets route zonder auto's
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drents Friese wold
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De drentse Hondsrug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tegenwoordig ligt heel Nederland onder de fietsknooppunten. Eigenlijk zijn dat allemaal mooie, redelijk rustige fietsroutes, waarvan het grootste deel door redelijk brommer- en autoloze stukken gaat.
Het handige van de knooppuntenroutes is dat je zelf kunt bepalen hoe ver je wil fietsen, en dat je, als je je route eenmaal bepaald hebt, geen kaart meer nodig hebt. Je kunt de route ook onderweg plannen, want bij de meeste knooppunten staat een kaart.

Onderstaand de fietsknooppuntenplanner.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de anwb.......kun je online ook mooie fietsroutes bekijken
en zelfs een verzekering afsluiten zodat je bij pech...aan je elektrische of gewone fiets hulp kunt inroepen via je gsm.

fijne fietsvakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je kiezen voor een fietsroute met fietsknooppunten. Deze fietsroutes lopen over het algemeen door natuurgebieden en rustige paden zodat je geen last van auto's hebt. Het systeem werkt eenvoudig door de borden met nummers te volgen. Als je met de Fietsnetwerk app gaat fietsen kun je eenvoudig hier en daar van de route afwijken om even een leuk afstapmoment te ontdekken.