Hoe moet je een backflip leren?

Ik ben best een lenig type, alleen ik moet de juiste techniek kennen, wat is deze en hoe kan je die het beste toepassen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Antwoorden (2)

Eerst doen op een trampoline met iemand die je helpt en eventueel opvangt. Dan met een valmat met iemand die je stuurt en dan het steeds meer opbouwen. Gewoon veel oefenen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De veiligste manier om het te leren is bij een turn/freerun vereniging. Op een tumblingbaan of een schuine trampoline met een dikke mat er achter, en iemand die er verstand van heeft er naast die er voor kan zorgen dat jij je nek niet breekt!

De techniek is vrij simpel, en als je een lenig typ bent dan moet het te doen zijn: Flink afzetten (hoog springen), in een schoppende beweging je knie(ën) vastpakken en goed landen.

Bij deze truc zit het vooral in de kracht uit je benen, niet erg moeilijk om te leren en fantastisch om te kunnen :)!