Hoe ga kan ik de barpin het beste leren?

Ik kan de barpin staant en als ik een voet op pedal heb en 1 voet op de peg. Maar hoe kan ik het beste oefenen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Deze informatie heb ik op internet gevonden. Hierin staat duidelijk en prettig leesbaar omschreven hoe je de BARSPIN het beste kunt leren. En niet een helm vergeten hoor !

Barspin:

Er valt eigenlijk maar heel weinig te vertellen over de Barspin, alleen dat je zadel op de goeie hoogte moet staan zodat je je zadel kan vast klemmen tussen je knieen. En dat je weer een grote dosis lef nodig hebt en dan zou je hem zeker in een middagje moeten kunnen. Dus je gaat staan op je pendalen op gelijke hoogte. Je gaat iets achter over leunen zodat je met je knieen je zadel kan vast klemmen. Je gaat nu iets meer met je kont boven je band leunen en nu geef je een kort rukje aan je stuur en te gelijk spin je het stuur. Om nou te gaan uit maken met welke hand je spint en met welke hand je vangt is het beter dat je dat niet gaat ondervinden tijdens je 1e Barspin maar dit van te voren wil weten en gaat oefenen. Zet je achterband tegen een muurtje aan of een groot gemeente hek en trek je voorwiel nu van de grond af en ga met je rug nu tegen de muur/hek aan leunen en ga nu Barspins maken. Zo kan je op een veilige manier er achter komen met welke hand je spint en met welke je je stuur weer vangt. En nog belangrijker zo kan je je Barspin skills erg goed oefenen. Want het is belangrijk dat je je barspins kent zonder dat je naar je stuur kijkt. Want nu doe je ze nog op flatland maar al ga je ze naar het skatepark brengen en jumpen en Barspins te gelijk maken dan moet je blindelings weten waar je stuur is wanner je spint en wanneer je hem weer moet vangen. Want als je in de lucht hangt heb je echt geen tijd om rustig naar je Barspin te kijken en daarbij onder andere de landing te vergeten. Dus werk goed aan je Barspins en kijk de andere kant op terwijl je ze aan het oefenen bent zodat je blindelings elke keer weer je stuur vangt. GOOD LUCK!!!