Dat verschild per land en bond:

Het team dat aan het einde van een 4 x 10 minuten (FIBA) of 4 x 12 minuten (NBA) durende basketbalwedstrijd de meeste punten heeft gescoord wint; in het geval van een gelijkspel wordt de wedstrijd in één of meerdere verlengingen van vijf minuten (zowel FIBA als NBA) beslist. Het scoreverloop, en andere belangrijke wedstrijdgegevens worden bijgehouden op het wedstrijdblad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het eerste kwart duurt 10 minuten, dan 1 minuut pauze, dan weer 10 minuten spelen dan 15 minuten pauze, dan 10 minuten spelen, weer een minuut pauze en dan de laatste 10 minuten spelen.

Hoe lang het officieel duurt is altijd verschillend, het ligt er aan hoevaak de bal uit gaat, en hoeveel fouten ( P's ) er gemaakt worden en hoe vaak de time outs aangevraagd worden.
ik zit zelf op basketbal en mijn wedstrijden duren meestal rond de 1,5 uur.

Toegevoegd na 40 seconden:
time outs duren trouwens ook 1 minuut. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Een time out duurt 50 seconden.