Wat doet een airbag precies als je deze draagt tijdens het skieen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Deze laat je als je in een lawine komt op de sneeuw drijven zodat je niet onder de sneeuw komt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet zelf aan een koord trekken dan blaast hij zichzelf op en kom je niet onder de sneeuw zie het voorbeeld van een filmpje in de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je airbag af gaat houdt deze de sneeuw een stuk van je longen/luchtweg vandaan zodat je langer kunt blijven ademen.
Je komt wel onder de sneeuw, dat is nu eenmaal meestal zo bij een lawine. Maat de airbag heeft als doel dat je kunt blijven ademen en dat je niet helemaal verdrukt wordt doir de sneeuw. (door druk kunnen je longen niet meer uitzetten).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Dit klopt dus niet - of het is hooguit een positief bij-effect. Zie het prima antwoord van michielkoppens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan zijn antw niet meer zien op iphone, dan moet ik pagina na pagina tetug scrollen.
Mijn antw is gebaseerd op info van de nos die een lawinedeskundige hadden geinterviewd hierover.
Wat me bijstaat van vorige antw is dat de airbag er voor zorgt dat je niet onder de sneeuw komt. Dat is zeer onwaarschijnlijk bij een lawine. Het precieze antw waar je naar verwijsd kan ik dus (nu) niet terug lezen, maar dat de airbag ervoor zorgt dat de druk op je lijf minder wordt en je langer kunt blijven ademen, daar ben ik van overtuigd. Maar thx voor je min toelichting
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb je geen min gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, sorry, dacht ik, maar snap nu dat je - tussen- bedoelde... Bedankt voor je toelichting is het dan dus! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Cryofiel tikt nagenoeg perfecte zinnen!
Dus de - was geen min :). "Wat me bijstaat van vorige antw is dat de airbag er voor zorgt dat je niet onder de sneeuw komt. Dat is zeer onwaarschijnlijk bij een lawine."
Nee hoor. Het is waarschijnlijk dat je wel bovenop blijft drijven met zulke bags.