Als ik 4/5 keer in de week 7 pushupps doe helpt dat dan om iets gespierder te worden?

Ik ben 15 (bijna 16) en wil iets gespierder worden want ben ook nogal dun en 1.70 lang. Dat was ff de informatie maar helpt het dus om 4/5 in de week 7pushupps te doen of doe ik dat te weinig of werkt situpps beter? Ik wil gewoon een beetje gespierdere bovenlijf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja das waar want waarscjinnlijk gaan me spieren ook nog groeien doordat ik pas 15 ben. En 1 of 2 jaar lang dat zijn toch aardog veel pushupps + dan doe ik 3/4 sets van 7 pushupps he was vergeten te zeggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou dan gewoon tot je max gaan. Met push ups train je voornamelijk je borstspieren en triceps, dus ik zou er nog wat andere oefeningen aan toevoegen (biceps, rug, buik)

Het beste antwoord

Dat is te weinig. Je kunt beter minder vaak in de week trainen, maar dan je training zwaarder maken.

Doe bijvoorbeeld maandag pushups. Ga net zo lang door tot je niet meer kan, neem dan even een kwartiertje rust en probeer dan nog een keer. Dit herhaal je een paar keer tot je echt het gevoel hebt dat je niet meer kan.
Zorg dat je daarna iets met veel eiwitten eet, voor spierherstel.

Nu hebben je spieren rust nodig. Zodra je weer hersteld bent, waarschijnlijk de donderdag, ga je weer armspieroefeningen doen. Kies deze keer een ander soort oefening, want de hele tijd hetzelfde doen helpt niet zo goed.

Dus je doet 2 of 3 keer in de week een zwaardere training met je armen. Schrijf je scores op, dan kun je de vooruitgang zien.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat het beste werkt is ook de rest van je lichaam trainen. Als je maandag armen gedaan hebt, kun je dinsdag buikspieren doen, woensdag beenspieren en dan donderdag weer armen.
In het weekend doe je dan wat full-body oefeningen en/of cardio.

Naast trainen is vooral goede voeding belangrijk. Sowieso veel groentes, vezels, wat fruit en water drinken. Vermijd suiker en zout.
Daarnaast is veel eiwitten belangrijk voor spieropbouw. Probeer 1 tot 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht per dag te eten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Op Youtube en Google kun je voorbeelden vinden van oefeningen die je per spiergroep kunt doen. In de bronnen heb ik ook nog wat nuttige links neergezet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor alle tips enzo maar ik hoef geen bodybilder te worden en wil ook eigenlijk niet op een soort speciaal dieet ofzo. Met allemaal groentes. Maar ik doe 3/4 sets van 7 pushupps de sets was ik vergeten :S. Maar ik haal ten tweede ook niet echt veel meer dan 10 pushupps of ik moet het onsirieus doen doo maar een heel klein beetje te zakken. Want nu zak ik bijna tot ik met mn neus 5 cm van de grond af zit. Maar alsnog bedankt.
Ritsuka
12 jaar geleden
maak het voor jezelf dan iets makkelijker door een modified pushup te doen. dan zit je op je knieen (kussentje eronder) en dan doe je een pushup.
Zo kun je er meer doen. En 10 is al hartstikke goed hoor. Dan begin je gewoon met 3x10 pushups, plus nog een andere armoefening erbij op een dag. En met dit schema word je echt geen bodybuilder hoor, het helpt gewoon om wat meer in vorm te komen.
De dieet tips meld ik alleen omdat een goed en gezond lichaam 80% voeding en 20% sport is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Harstikke bedankt : D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handige tips! Waar zitten veel eiwitten in?
Ritsuka
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/voedsel-eiwit.285511
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-bevat-eiwit.203182
http://www.howmuchprotein.com/foods/ Er zijn ook eiwitshakes natuurlijk, maar je lichaam reageert veel beter op dingen die je natuurlijk uit je voeding haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed gedaan plusje dus

Andere antwoorden (1)

7 push-upps of 7 sets push-upps?

7 push-upps zal vrijwel geen effect hebben. Als je een beetje een gespierde boven lichaam wilt, zul je toch meer moeten doen.